Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 18 april 2016

Välkammad!



Så har det varit helg igen. Även om jag som katt inte bryr mig så mycket om veckodagar, uppskattar jag helgerna. Mest för att husse ligger och läser mycket på söndagarna. Och, som ni nog känner till, är liggande husse något av det bästa jag vet! De senaste dagarna har vädret varit högst opålitligt, alltså har det passat mig som tassen på musen att hålla husse sällskap i sängen. 

Fästingarna har börjat komma på allvar. Jag är därför återigen en ytterst välkammad katt. Sedan husse förra året fick en fästing i sängen, har reglerna för pälsinspektion skärpts. Som den tillmötesgående katt jag är, finner jag mig för det mesta, men ibland tycker jag det får vara måtta på tidsåtgången? Särskilt när det inte finns en smula mat kvar i magen, kan tålamodet tryta. 

Idag har det varit blåsväder. Sådana dagar tillbringas bäst i lämplig säng. Välkammad och fin.


 



8 kommentarer:

  1. Även om du måste kammas extra noga för att kunna få tillåtelse att vara i sängen så är det ju värt det.
    Fästingar, varför finns dom egentligen, dom ställer ju bara till med elände.
    Imorgon räcker det nog med att du ställer dig i medvind för att du ska bli riktigt välkammad.
    Tror att det blir en riktig innedag imorgon också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, men när hungern sliter i tarmarna är det inte lätt att sitta snällt och vänta! Undrar också varför de ska finnas, ingen gillar dem ju?
      Men uschjam då, ska det bli så blåsigt i morgon? Lika bra att ställa in sig på filosoferande i morgon också...

      Radera
  2. Hrmpf. Litar inte dina människor på att du kan sköta pälsen själv? Dessutom är det ju väldigt ofint att tvinga dig att kammas när magen kurrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de gör nog inte det, är jag rädd! Och att kammas är helt okej en LITEN stund, men när man kommer in hungrig efter några timmars hårt arbete...ja, ni kan tänka er själva!

      Radera
  3. Undrar vem som uppskattar söndagarna mest - du eller husse? Bra att du blir kammad, även om det inte behövs för utseendets skull. Du är ju alltid så fin ändå, men de där fästingarna ska man inte bjuda på en enda droppe blod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få ligga och läsa, och dessutom med en katt på magen...det kan inte bli bättre, det tycker husse också. Vi kopplar av SÅ bra tillsammans!
      Nä, när det gäller att bjussa på blod är jag väääldigt snål!

      Radera
  4. När det gäller såna där äcklisar kan jag faktiskt förstå din mattes överdrivna kammande, såna vill man varken ha i pälsen eller inne i sängen.
    Dina söndagar låter härliga både för dig och husse
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man vill inte ha dem NÅGONSTANS! Det borde finnas en apparat som dammsög fästingar. Eller nåt papper som luktade blod så att de kröp dit och fastnade, som flugpapper. Den som uppfann det skulle nog tjäna många pengar!?
      Söndagar är bäst!

      Radera