Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 4 april 2016

I äventyrligaste laget?



Det blev en annorlunda inledning på den här helgen. Inte alls bra. Så tyckte i alla fall matte. 

Allt var precis som vanligt på fredagen. Jag växlade mellan ute- och innejobb. På kvällen brukar jag alltid tassa ut en runda, det gör gott för nattsömnen. Det gjorde jag nu också. Vad som sedan hände är hemligstämplat. Kan i alla fall berätta att matte var ute och ropade på mig varje timme hela natten, och att hon, när det ljusnat var ute, var och tittade efter mig. Först efter vägen, att jag inte låg där, vilket jag förstås inte gjorde, och sedan efter stranden. 

Vad som hänt kan jag som jamat inte skriva ner här, men när det började närma sig mitt på dagen på lördagen kände jag för att ta igen mig i min lilla koja på altanen. Sov riktigt gott när jag hörde matte öppna dörren, men jag kurrade i alla fall ett "hej" till henne. Då blev hon alldeles tokig, tog upp mig och kramade mig jättelänge. Det var riktigt mysigt. Sedan åt jag litet, men uppriktigt jamat var jag mest trött, så jag hoppade upp i sängen och la mig tillrätta. Där sov jag hela dagen! Den kvällen blev det inget utejobb för mig, men det var jag helt nöjd med. Jag var så trött!

Nu är allt som vanligt igen. Igår och idag har det varit riktigt varmt ute. Då sover jag helst under hasselbusken eller i någon mjuk grop i gräset. Har några ställen jag gjort i ordning för det. Tror det är lugnast om jag håller mig hemma den närmaste tiden?


 
 

8 kommentarer:

  1. Din hemligstämplade vistelse på fredag natt är ju nästan som en kattlig Bondfilm.
    I mitt manuskript har du kanske varit instängd någonstans.
    Min matte jamar att hon förstår din mattes oro och hur överlycklig hon blev när hon såg dig liggandes i din lilla koja på lördagen.
    Förstår att du blev trött efter din upplevelse, skönt att bara kunna ligga hemma o njuta av stillheten efteråt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min nos är förseglad om man vad som hände, förstås. Men helt uttröttad blev jag av det. Då var jag tacksam att jag hade en mjuk och skön säng att vila ut i!
      Jag blev litet överraskad först över att bli upplyft och kramad så länge, men fann mig förstås snart och njöt av situationen! Ett sånt välkomnande är jag inte van vid!

      Radera
  2. Kan tänka mig att det inte bara var du som var trött på lördagen. Tror inte matte sov mycket på natten heller. Kanske ska du se till att gå hem på kvällen i fortsättningen så ni alla kan sova i lugn och ro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När hon skulle upp och kolla efter mig en gång i timmen blev det förstås inte mycket sova. Det kom gäster på lördagen, men natten till söndag, då sov vi båda VÄLDIGT gott!

      Radera
  3. Oj oj. Värsta Agent Gustav på hemligt uppdrag. *stora ögon*
    Visst är det lite mysigt när ens människa blir så där kramig efter att ha varit orolig. Det brukar vankas lite gottis då också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo minsann, det är inte ofta det händer. Inte när det är nollgradigt ute i alla fall, Nån varm sommarnatt kan det inträffa, men det är några år sedan.
      Kan jama att det blivit litet extra gott av både det ena och andra sedan dess!

      Radera
  4. Har aldrig förstått det där varför tvåbeningarna blir så hysteriska bara för att det är mörkt ute?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väl skämt bort dom genom att aldrig vara borta? Och så var det rätt kallt, förstås. Nåjam, nu är jag hemma i alla fall, och det är faktiskt riktigt skönt!

      Radera