Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 24 maj 2016

Hack i örat


Örat gick litet sönder


Den senaste tiden har fel katt synts på granntomterna och alldeles utanför mitt staket, mot stranden. Jag är dessutom nästan säker på att det är samma katt som jag jagade upp i en tall i augusti.

Nu har det gått så långt, att jag blivit tvungen att ta till tassgripligheter. Med påföljd att jag fått ett hack i örat, som ni kan se på bilden. Det gör ont. Mitt nya halsband försvann också. Det är inte kul att behöva hålla på med sånt här i mogen ålder. Jag blev rejält trött, kan jag jama.

Nu hoppas jag bara den fattat, att det är katten Gustav som regerar här. Om inte, kommer jag självklart fortsätta upplysa om min status. Nåt annat ska den inte tro!


   



12 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilken dramatik. Inkräktaren verkar ha VÄLDIGT svårt att fatta, att han bara vågar störa dig! Hoppas han förstod och att DU inte behöver få fler blesyrer!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är konstigt, jag som så noga markerat överallt vems ägor det här är? Och nä, det är verkligen inte kul med såren på öronen, särskilt inte när matte ska dit och hålla på!

      Radera
  2. Märkligt att inkräktaren inte kan förstå vanliga jam och lite kattikett! Förstår att du var tvungen att ta till tassgripligheter, hoppas h*n förstår vems revir det är nu
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med, även om jag känner mig aningen orolig. Har ett starkare behov än vanligt att hålla uppsikt över mina marker. Det värsta är att rackaren nog är betydligt yngre än jag, med de fördelar det för med sig. Men jag har förstås erfarenhet, det kan också duga.

      Radera
  3. Ajaj, såna inkräktare vill vi inte ha på våra marker.
    Väldigt fult av honom av slita av en bit av ditt öra.
    Visserligen blev du ju av med din pingla i hastigheten, men han kunde väl ändå ha låtit bli ditt halsband, det var ju så snyggt på dig.
    Förstår att din matte tittar på ditt öra så att inte något händer med det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag betackar mig bestämt för såna besök! Mitt öra blir nog aldrig som det ska igen, tack vare den drummeln. Tyvärr hade matte ett gammalt halsband sparat, och med pingla det också. Men jag avstår gärna DEN hjälpen att bli av med den!
      Jag gillar i alla fall inte när hon håller på, för det gör ONT!

      Radera
  4. Tänk såna drullar det finns! Hur dum är man om man inte förstår att det är DITT område där du bor? Hoppas det gått in i skallen på inkräktaren så du slipper ta till fler tassgripligheter. Sina öron vill man ju ha i orört skick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt obegripligt att alla mina markeringar har missats? Eller, ännu värre, struntats i?! Jag hoppas verkligen jag slipper göra om tillrättavisningen, när man är sjutton år tycker jag man ska få slippa sånt!

      Radera
  5. Men milde Jamadeus! Vad har hänt med ditt vackra öra?? Du måste vara försiktig farbror Gustav, du är ju vår förebild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det har liksom delat sig där uppe! Försiktig? Jag MÅSTE ju försvara Mitt Område! Så har jag alltid känt, och kommer nog alltid göra, så länge som jag kan stå på tassarna!

      Radera
  6. Tänk att det behövde gå så långt som till tassgripligheter 🐾🐾🐾🐾🐾
    Tråkigt att du fick ont i ditt öra. Matte måste hjälpa dig att hålla den ren, så du slipper vettisen.
    Funderar lite på hu han såg ut efter dina klor???

    ❤ Nosbuff 🐱

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har minsann vassa klor, jag med, och jag gjorde förstås så gott jag kunde. Matte vill inte att jag ska slåss, men hur ska jag kunna låta bli???

      Radera