Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 15 januari 2013

Jag är nöjd

Hmm, vad är detta??

Husse flyttade mitt väderskydd, det vill jama bilen. Den står annars så perfekt parkerad vid trappan. Där har jag tak över huvudet, samtidigt som jag har god uppsikt över dörren, och nära att springa in om det regnar. Men nu var det skyddet alltså borta?




Litet senare på dagen upptäckte jag ett främmande föremål på bilens plats. Som varande katt företogs genast en grundlig inspektion. Samt specifikt godkännande. Godkänd blev den förstås, vagnen med ved. För om det är något jag gillar, så är det ved. Åtminstone när den ligger i brasan och värmer mig på kvällarna. Då är livet så gott som det kan bli.

Nu är vagnen borta, och mitt väderskydd är tillbaka på sin plats. Hela vintern är jag garanterad värme. Och om det händelsevis skulle regna (eller ännu värre, det hemska s-ordet), har jag tak över huvudet. Jag är nöjd.

10 kommentarer:

  1. Men du har ju inget sn...visst ja, menar s ordet!
    Konstigt, här e fullt med det och mera ramlar ned hela tiden. Orättvist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dubbelt suckjam, det här var igår. Idag är allt annorlunda, för i natt har det kommit, det som ni andra jamat om länge. Fast inte så mycket. Jo, varenda flinga är en för mycket!

      Radera
  2. Jag tycker husse måste ursäktas helt och hållet för den tillfälliga flytten av ditt väderskydd, eftersom han nu återställt det. Dessutom har han ju ordnat med mysvärme för resten av vintern, verkar det som. (Tror att syftet egentligen är att han försäkrar sig om rikligt med tassmassage när ni softar framför brasan).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, men jag var riktigt bekymrad där ett tag. Särskilt när det var helt tomt på den platsen. Man vill ju att saker och ting ska vara på sin plats! Och oj, vad med massage det ska vankas här framöver! Jag kommer vara MYCKET generös!

      Radera
  3. Vi har fått massor med vitt idag! Brasa och värme är ju så mysigt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara beklaga! Men ni har ju ett varmt golv nånstans att ligga på i alla fall. Skönt!

      Radera
  4. Skönt att höra att det snabbt återgick till det normala. Men du verkar inte behöva veden just nu. Här bara vräker det ner. *suckar* Jag vill också ha en mysig brasa att mysa intill. *dubbelsuck*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johodu, här behövs ved för det är kallt! Fem minusgrader! Och nu har det kommit vitt också. Jag måste kastat ut trädet på fel håll?

      Radera
  5. MEN Gustav då, kastade du ut trädet åt fel håll, *Fniss* Stackare. Nu har du ju skönt inne oxå, när husse gjorde i ordning dom där bitarna på vagnen.
    Här har det oxå vräkt ner sådant där vitt som hela tiden ramlar ner.
    Jamars, kan inte det stanna kvar där uppe, *funderar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar just om det hjälper om jag tar in trädet igen, och kastar ut det sen på andra hållet? *funderar*

      Radera