Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 18 oktober 2016

Lisa: Jag förstår nada




Matte är nog bra på många sätt
med det här ursäktar jag inte så lätt!
Vad är meningen, det undrar jag bara,
med att lägga om min hals denna snara?

Jag förstår absolut ingenting av detta?! Den är ju i vägen hela tiden? Och inte kan jag hoppa som vanligt heller, för det känns litet konstigt på magen. Skulle gärna vilja undersöka varför, men det går ju inte för den dumma tratten? Hoppas matte snart kommer på bättre tankar och befriar mig från eländet.


 
 
 

16 kommentarer:

  1. Stackars dig Lisa! Matte har berättat att de honkatter hon har haft innan mig (ena hette faktiskt Lisa *fnissjam*) var jätteduktiga och lät bli stygnen på magen så de slapp ha tratt efter bara någon dag. Kanske kan du också slippa om du låter bli magen? Att vara trattkatt är verkligen eländigt och som du jamar, man kan inte busa som vanligt för att den är ivägen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låta bli magen?? HUR skulle det gå till, jag som verkligen vill undersöka vad som finns där? Försöker på alla sätt komma åt det. Nä, det låter överkattligt att lova nåt sånt!

      Radera
  2. Har som tur är inte behövt bära tratt men jag kan tänka mig att det är otrevligt.
    Men det är för ditt eget bästa, även om det är svårt att förstå.
    Men när du väl blir av med den då kommer du att busa runt o springa o hoppa som vanligt igen.
    Och det bästa av allt är att du slipper att känna dig konstig i kroppen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du aldrig behöver bära tratt! Att det skulle vara för mitt bästa är totalt obegripligt, det måste jag jama! Jag stöter emot överallt, och i lådan fastnar både det ena och andra. Nä fyjam, jag hoppas den åker av snart! Men det där konstiga, det verkar i alla fall ha försvunnit. Alltid något!

      Radera
  3. Som katt måste man tyvärr vänja sig vid tvåbeningarnas egendomliga beteenden på olika sätt. Tratten är naturligtvis helt onödig, det förstår ju vi katter, men att få tvåbeningar att förstå det - nä, det går bara inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suckjam, jag har ju inte bott här så länge, men jag har börjat inse detta sorgliga faktum. Jag är väldigt finurlig, men här går nog gränsen för hur jag kan komma förbi restriktionerna?

      Radera
  4. Tror det är bäst just nu att tratteländet sitter där det sitter! Med din otroliga förmåga till ALLT så tror vi INTE att du skulle låta bli att undersöka magen och just nu SKA du låta magen vara i fred...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär låter matte också? Har ni jamat med varann kanske??

      Radera
  5. Fyjam vilken dum tratt!! Har du inte fått något medlidane eller kanske tips från Gustav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dum, dum, dum! Gustav är helt värdelös på tips om detta, han klarade ju inte heller av att ta bort den. Fast jag tror att matte och husse tycker liiite synd om mig??

      Radera
  6. Sötnos! Tror du slipper eländet (tratten) snart för visst är det synd om dig men gissar att det vankas extra mys och kanske någon gottis också.nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hotar med att jag ska ha den minst till på måndag. :-( HUR ska jag stå ut så länge?? Men ni har rätt i att det gosas rätt mycket, det gör det. Men det kan det väl göras utan tratt också kan jag tycka?

      Radera
  7. Men söta Lisa du kanske måste ha den däringa tratten tills du slipper den i veckan.
    Håller tass på det. Vi tänker på dig, söta Lisa <3

    tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en hel evighet till på måndag! HUR ska jag stå ut? Fast jag börjar kunna busa litet fast jag har den på. Alltid något.

      Radera
  8. Alltså - kan tvåbeningarna inte hitta på ett trevligare och mer kattvänligt sätt att kurera oss? Inte nog med att man ska utstå en massa hos vettisen, sedan kommer tratten just när man tror att allt är över!
    Vi hoppas att
    du snart slipper denna fåntratt
    och massor med gottisar får
    som belöning för att du den utstår
    Tassklappar




    SvaraRadera
    Svar
    1. Först blir man misshandlad och sedan straffad, det är inte klokt! Man borde ju bli uppassad och bjuden på allehanda läckerheter i stället. Men jag jamar bara det, inte en dag efter måndag att jag bär tratt. Då kommer jag bita dem i tårna, hårt!

      Radera