Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 31 oktober 2016

Varför, undrar jag?



Jag vet inte vad som har hänt, men jag känner mig ovanligt alert och arbetssugen just nu? Passande nog sammanföll det med vackert väder i lördags, även om det var onödigt blåsigt. Hindrade dock inte mig att ha nästan en heldag ute. Min nya energi fick mig att oförtrutet fortsätta patrulleringen utomhus en stor del av söndagen. Och inte nog med det, efter en stunds återhämtning på kvällen påfordrade jag ännu ett arbetspass innan läggdags. Efter en viss tvekan beviljades jag detta. 

Det var väl inte meningen att jobbet skulle dra ut så på tiden, det var det inte, men ni vet hur fort tiden rusar iväg? Husse var ute många gånger och ropade på mig. Eftersom jag inte avslutat arbetet hörde jag förstås ingenting. Så fort jag var klar skyndade jag mig hem, för det var ganska kyligt. Då sa husse att klockan var halv två, och han sa det inte på något positivt sätt? Han var inte sitt vanliga jag, trött på något vis? Dessutom mumlade han något om att jag inte skulle få tassa ut så sent i fortsättningen. Jag förstår ingenting?


 

12 kommentarer:

  1. Arbetade du till halv två på natten?
    Det är ju nattjänstgöring.
    Antar att du känner dig på alerten p g a att du inte har någon tratt längre o känner dig hyfsat bra i ögat.
    Tänker man på hur länge som du fick vara sjukskriven o inte ens gå ut, så förstår jag att det kliar i tassarna för att få vara ute så länge som möjligt nu.
    Bra att husse höll sig uppe så sent o kunde släppa in dig i värmen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det påstod husse i alla fall, själv bryr jag mig inte om klocktider, förstås. Men du har nog rätt i att min långa sjukskrivning gjorde att jag fick en så stor dos av innelivet att jag måste kompensera det nu. Och att jag är i fin form har ju till och med vettisen sagt! Jag tycker nog det är självklart att jag ska få komma in när jag jobbat klart. Det är väl en husses plikt?

      Radera
  2. Ytterst märkligt beteende av husse. Man tycker ju att han borde ha större förståelse och framförallt tacksamhet för ditt enorma arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessvärre måste jag meddela att jag inte kunde höra ett uns tacksamhet i hans röst när han öppnade?

      Radera
  3. BusGustav, halv 2 är ju jamarsent eller jamartidigt om man så vill, snart morgon ju, hihihi, Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var PRECIS den tiden som behövdes för att slutföra mitt arbete! Det måste han väl förstå?

      Radera
  4. Jag kan jama att blogghjälpens Sara har all förståelse för dina problem. Ibland är hon ute till 3-4-5 på morgonen, även om det är sällsynt, och det är naturligtvis den tid det tar för att bli färdigt med det arbete hon måste utföra. Blogghjälpen påstår att hon inte kan sova när Sara är ute så sent. Precis som om det är SARAs fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, SÅ länge! Då ska husse verkligen inte klaga! Det var ju ändå jättemånga timmar innan det var morgon och jag väckte honom!

      Radera
  5. Men Gustav då, är du ute sent och jobbar, Fniss,
    är det nattjobb som du har fått på gång?

    Klart att du måste få slutföra dina jobb innan du tassar hem igen

    Tass tas

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det mesta brukar jag avsluta arbetet vid halv elva, sådär, men ibland händer det saker man inte rår på!

      Radera
  6. Du har ju lite att ta igen.. men förstår nog husse lite också. Klart att han vill att finaste Gustav ska vara inne när det är sent och börjar bli kallt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland dyker det upp oväntade arbetsuppgifter, och tänk vad skönt att kunna vara ute och genomföra allt då! Jag kan ju bara inte tänka på husse i det läget. Men jag är förstås glad att han var uppe i kunde släppa in mig när jag ville!

      Radera