Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 24 oktober 2016

Var finns logiken?



Jag kan väl inte jama att jag är ute från morgon till kväll numera, men många timmar varje dag blir det i alla fall. Särskilt intressant är det när det är mörkt, och det är det överraskande tidigt nu? Det gillar jag, då hinner jag få en bra stund utomhus innan det är läggdags. Minns att det inte var så förfärligt länge sedan jag blev inlurad medan solen fortfarande sken behagligt där ute!

Det har varit en riktigt trevlig helg för min del. I lördags var en stor del av mina favoritgäster och hälsade på. Även om jag inte hade tid att umgås hela tiden, då jag fick ett brådskade ärende att ordna med där ute, så tror jag vi alla var nöjda med den tiden jag avsatte.

Om det är något jag ska anmärka på så är det maten. Jag är inte så förtjust i den nya. Torrfodret går an, men blötmaten? Jag är skeptisk. När jag frågar var min gamla mat är, svarar de att jag har slutat kräkas? Naturligtvis är jag totalt oförstående till logiken i svaret? Och det är varken första, och förmodligen inte sista, gången det händer.


 

10 kommentarer:

  1. Så trevligt med gäster som har koll på hur en katt vill ha det! Skönt att komma ut en stund men just nu bättre inne! Trist med maten men det är ju skönt att kunna äta ordentlig.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är fortfarande inte så kallt, så bara det inte kommer blött är det faktiskt rätt skönt ute. Men jag kanske har det litet varmare än ni?

      Radera
  2. Mycket märkligt svar av dina människor.
    Varför kopplar dom ihop mat med kräkning?
    Är det något tvåbenings-bulimi som dom tror att du drabbats av eller?
    Skönt att du haft det gott i helgen för övrigt även om inte buffématen håller femstjärnig klass för tillfället.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart har jag visat att jag inte är nöjd med deras slutledningsförmåga! Tassar efter dem och visar på alla sätt hur synd det är om mig. Njurmat är INTE riktig kattmat!
      Men frånsett det är jag riktigt nöjd. Allt i livet är ju inte mat. Eller?

      Radera

  3. Vad då slutat kräkas?? De har ju ingen ANING vad som sker i buskar å snår när du är ute! Eller??...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det vågar jag förstås inte jama om, för då blir det väl vettisen igen?! Det är nog klokast att de får tro att mina njurar blivit bättre!

      Radera
  4. Pfffft. Men Gustav, du vet att människor inte hanterar logik så bra, för då skulle dom ju förstå vad vi menar när vi jamar om mat, utgång och dålig kattlåda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så är det! Men ändå slutar man ju aldrig hoppas på en förbättring! Och det har jag inte gjort nu heller.

      Radera
  5. Det var väldigt konstigt uttryckt av matte. Man kan ju tycka att om du slutat kräkas så kan du återgå till din vanliga mat? Men jag känner igen det där. De tror man ska börja kräkas igen. Precis som om inte vi vet vad som är bäst för oss? Nä, logik är inget för tvåbeningar, det är förbehållet oss katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag känner ju att min gamla mat var helt klart bäst för mage. Skulle gärna äta den här njurmaten om den smakade likadant. Men det gör den INTE. Tur att torrfodret går an, annars skulle jag svälta ihjäl. Men de tror att jag ska VÄNJA MIG vid blötmaten? Tvåbeningar!

      Radera