Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 13 oktober 2016

Lisa: Inte min dag!


Det var inte min dag idag. Först fick jag åka till ett förskräckligt ställe, fullt med skrämmande dofter. Jag morrade ordentligt för att sätta mig i respekt. De skulle förstå att mig behandlar man minsann inte hur som helst! Tyvärr måste jag ha somnat sedan, och inte vet jag vad de tog sig för att göra med mig då, men jag mår inte bra!
 

Fast allra värst är nog det jag fått på huvudet. Och som jag ska ha på i TVÅ VECKOR! Just nu är jag en väldigt olycklig katt, och det tycker jag alla ska få höra. Jag har vandrat runt här hemma ända sedan jag kom hem för några timmar sedan. Inte kan jag sova, som de trodde att jag skulle?  

Snälla, kan ingen hjälpa mig???




12 kommentarer:

  1. Lilla fina söta Lisa. om vi bodde närmare skulle vi omgående komma och kattnappa dig!! Men just nu MÅSTE du nog 'bara' leta upp lite TÅLAMOD! Tålamod är det bästa modet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tålamod? Undrar just var jag kan hitta det nånstans? Men jag får väl leta??

      Radera
  2. Jag tycker väldigt synd om dig just nu, både för att du mår dåligt och att du har fått en tratt på dig.
    Men som Katten Sven jamar, bara ha tålamod så löser detta sig också.
    Du kan ju jama lite med Gustav och få råd om vissa saker.
    Han är ju precis fri från sin tratt så han kommer ju väl ihåg hur det är.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, jag tycker också väldigt synd om mig. Allting är så underligt, och jag förstår inte varför? Inte konstigt att jag har svårt att koppla av, eller hur? Gustav ska jag fråga i morgon, idag orkar jag inte med honom.

      Radera
  3. Stackars dig! Men dina människor kommer att se till att det blir så bra det bara går, man KAN sova med tratt men det är inte så kul.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har precis provat att sova litet i mattes knä, och det gick. Men man stöter ju i överallt, och att äta är inte lätt. Hur kan man uppfinna en så tokig grej?

      Radera
  4. Stackars liten... Det är inte kul med tratten, men det måste gå.
    Du kommer att kunna sova med den på, fast det gäller att hitta en skön ställning.
    Jama åt matte å husse att det MÅSTE skämma bort dig extra mycket nu 😺

    😻 Tröstebuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jättemycket om din sista mening! Det ska jag verkligen se till! MASSOR med kli och knätid ska avsättas till mig!

      Radera
  5. Stackars, stackars dig. Vi förstår inte hur man kan vara så elak och sätta en tratt på dig. Fast nu kanske Gustav blir lite snällare mot dig, för han vet ju hur hemskt det är med trattar. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag fattade inte först vad som hände när matte kom med tratten, annars hade jag protesterat. Vi får väl se vad Gustav jamar i morgon, om vi träffas då. Han kanske rentav vill låna min tratt? *hoppfull*

      Radera
  6. Kan detta funka? Bebisbody istället för tratt?

    http://maya-trazzel.blogspot.se/2010/02/trazzel-ar-lycklig.html?m=0

    http://maya-trazzel.blogspot.se/2010/02/bilderna.html?m=0

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bästa tipset! Dumt nog läste matte något om att de inte är riktigt säkra, men jag skulle förstås ALDRIG försöka få av mig min!Och så är det ju det här med min lösa mage. Men varför bry sig om såna struntsaker???

      Radera