Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 3 oktober 2016

Äntligen!

ÄNTLIGEN!

Var hos vettisen i morse. Hon sa JA, Gustav får tassa ut!

Allra först kollade jag vem som varit på min bil?

Krävde en noggrann kontroll...

...på alla sidor.

Sen var det dags för en tur runt rhododendronen. Förstår inte varför matte förföljer mig?

Nåjam, jag låtsades inte om henne, utan fortsatte min patrullering. Jag har många buskar!

Här kom jag fram till ett ytterst suspekt ställe?

Här måste markeras litet extra!

Och HÄR då? Det får bli grövsta artilleriet!

Som jag längtat efter detta, en klös-orgie!

Ännu en nödvändig punktmarkering.

Och här behövdes riktigt grovt artilleri!

Efter en sväng runt restaurang Pipiga Pilfinken kände jag att jag åtgärdat det allra värsta, och att det var dags för litet belöning. Tänk att gräs kan smaka så gott? Nu ska jag inte tillbaka till vettisen förrän om två veckor. Ögat är fortfarande skrovligt, men vad gör det bara jag får LEVA igen?? 







14 kommentarer:

  1. Oj, det märks att det var i grevens tid du kom ut och kunde ställa saker tillrätta i området. Det märks så fort vi katter varit borta bara några dagar. Många tar sig friheter. Hoppas ditt öga blir alldeles bra nu när du återtagit dina viktiga sysslor utomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft fullt upp hela dagen med att gå igenom allt. Helt klart har här inkräktats! Nu har markerat min äganderätt på en massa ställen. Men det behövs att ögat håller sig bra nu, så här inte förfaller igen!

      Radera
  2. Jaaammm, äntligen har du släppts fri igen.
    Förstår att du känner att du lever igen efter tiden som du varit instängd.
    Och det bästa av allt är ju att det kommer att vara, ja inte hasselbuskeväder, men ändå varmt o uppehåll med sol så växthuset måste stå öppet för dig varje dag nu.
    Tänk att du kan ligga där inne i värmen o njuta av solen o lugnet igen.
    Du kommer att känna dig flera år yngre.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag varit instängd i två veckor, hur har jag stått ut? Men så har matte och min gäst fått höra alldeles nya ljudsensationer från min strupe också! För varje dag har mina läten blivit allt starkare! Men nu är jag rätt slut efter dagens arbete och vilar mig i form inför morgondagens utmaningar!

      Radera
  3. Hurra! Vilken härlig dag för dig - området ÄR säkrat och antar att du kommer sova mycket nöjd i natt? eller blir det rentav en liten nattpatrull?., hihihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer sova SÅ skönt, fast hur länge är mera osäkert? Nä, någon nattpatrull medges inte, men uppriktigt jamat vill jag det inte heller!

      Radera
  4. Åh så skönt! Både att det gick bra hos vettisen och att du fick komma UT! Vi förstår hur mycket du har längtat och att du har massor att ta igen! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan inte ana hur mycket jag njöt där den första stunden. Det kändes nästan overkligt och litet högtidligt att tassa omkring och lukta på allt. Absolut bästa dagen på mycket, mycket länge!

      Radera
  5. Hurrjam för att du får gå ut igen! Det måste varit hemskt för dig att ha husarrest.
    Hoppas ditt revir inte blivit allt för försummat under din frånvaro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har det blivit försummat, det märke jag förstås direkt, men jag tror jag rättat till det allra grövsta. Men så här länge hoppas jag att jag aldrig mer behöver vara borta från jobbet!

      Radera
  6. HAR du krävt skadestånd från Lisa - en miljard i vitfisk eller godisar eller så.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i! Men hon lär väl påjama att hon är minderårig och inte ansvarig för sina handlingar? Jag får väl vara nöjd om jag kan slippa henne i fortsättningen. I alla fall tills hon lugnar ner sig några hekto!

      Radera
  7. Grattis vännen! Vi gläds verkligen med dig och kan bara ana hur mycket du njuter av din efterlängtade frihet! Hoppas du hinner få ett par härliga dagar i hasselbusken innan hösten på allvar är här.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och ja, både igår och idag har jag legat och solat mig under hasselbusken. Så perfekt!

      Radera