Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 11 oktober 2016

Dåligt tempererat




Det börjar bli rätt kyligt i min uterestaurang, men ibland föredrar jag ändå att äta där. För det mesta är jag inte så hungrig direkt på morgonen, tar bara litet och grundar med. Det är efter att ha uträttat det viktigaste där ute, som maten smakar riktigt gott. Har jag tur då är det uppehåll och skatfritt, och serveringspersonalen har skött sig och ställt fram maten. Då brukar skålen nästan tömmas, men av princip lämnar jag alltid de en eller två oätliga bitarna. Rent märkligt att det stoppas i några sådana i varenda påse? 


 

13 kommentarer:

  1. Det är nästan som om de tror att vi skulle kunna luras? Alltid dessa insmugglade oätliga bitar i påsarna. Skulle väl aldrig falla dig in att äta dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte var pensionär skulle jag absolut söka tjänst som kvalitetsansvarig på kattmatsfabriken!

      Radera
  2. Oj, tänk att du fortfarande äter ute. Skulle husse få för sig att servera maten på uteplatsen nu så skulle han få en rak högertass från oss båda två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasåjam? Jag tycker maten smakar gott ute i det fria! Men jag har nog mera vana av uteliv efter alla år här?

      Radera
  3. Jam, det börjar bli lite kylslaget nu och det är snart dags att börja minnas alla soliga o varma dagar vi haft.
    Om du fortfarande vill dinera utomhus tycker jag nog att du skulle kunna begära någon slags infravärme vid sidan om.
    Märkligt detta med matbitarna i påsarna.
    Själv råkar jag ibland ut för dom fast jag måste erkänna, det är inte ofta.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, jag jamar väl till att jag vill äta inne när morrisarna börjar frysa!
      Vad jag förstått har alla katter råkat ut för de dåliga bitarna? Konstigt nog har jag aldrig sett några artiklar om detta matfusk?

      Radera
  4. Mjausan Gustav vännen,vi blev jamans utan det dära internet igen av ngn jamans anledning. Men nu ska vi vara på tass igen hoppas både vi och matte, ni får hålla tassarna att vi inte försvinner från nätet igen.

    Tass jam till er alla

    Tarzan och Sessan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket opålitligt internet ni har! Men bra att ni är tillbaka!

      Radera
    2. Mjausan, det var dom däringa fiberkillarna som inte hade kopplat rätt, det hade t.o.m gått av på mitten, dom däringa fiberkablarna, suckjam. det hade inte dom däringa fiberkillarna kollat, så matte fick ringa efter ngn tekniker som kom och ställde allt till rätta igen, mjausan

      Radera
  5. Ja, tänk så märkligt.
    Fast vi tror nog att du är mätt i magen 😺

    🐾 Nosbuffar 😻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, fast det skulle nog få plats litet mera vitfisk?!

      Radera
  6. Så härligt att kunna välja, märkligt att det alltid finns bitar som inte är bra, tycker att de som gör maten borde ha bättre koll! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. På åtminstone den här punkten är personalen väldresserad!
      Jo, kontrollen borde definitivt skärpas. Skulle nog behövas en kattstorm?

      Radera