Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 10 oktober 2016

Inte jag i alla fall!



Jag hann inte lämna något meddelande i fredags innan jag checkade in på mitt fina hotell. Eller, rättare jamat, min sekreterare gjorde en massa felprioriteringar som vanligt, annars hade det givetvis hunnits med. Lisa och jag bodde i rummen bredvid varandra, och med stadigt nät emellan. Lagom avstånd, om ni frågar mig. 

Jag är ju numera erfaren hotellgäst, men för Lisa var det första gången. Vad jag kunde se anpassade hon sig fort, och var snar att utnyttja hotellets faciliteter, särskilt uterummet. För egen del trodde jag väl inte att ögondroppar ingick i hotellvistelsen, men tydligen omfattas det numera av utbudet? Åtminstone när det gäller mig.

Nu är det måndag, och slut på ledigheten. Men helt ärligt har jag tagit det rätt lugnt ändå. Var ute en stund och kollade över det allra mest väsentliga, men nu har det börjat eldas i kaminen, och vem väljer kyla och småregn framför värmen framför brasan? Inte jag i alla fall!


   

10 kommentarer:

  1. Så du har spenderat helgen på lyxhotell.
    Ja, det gjorde du helt rätt i efter allt du gått igenom sista tiden.
    Har heller aldrig hört talas om ögondroppar på hotell, men det kanske motsvarar tvåbeningarnas minibar?
    Själv har jag haft att stå i må du tro, matte o husse (mest matte)fick för sig att det skulle renoveras i förrådet, målas o nytt golv.
    Nu när jag äntligen blev färdig med det så hör jag till min fasa att även förrådsgången ska läggas nytt golv i.
    Jag blir helt matt bara av tanken.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, här ser du en riktig lyxlirare! Men kunde man erbjudas annat än ögondroppar i stället för minibar? En gräddshot hade passat bättre, tycker jag?
      Jag blir helt matt, jag med, när jag läser om allt som ska göras hos dig. Men du får väl tid till återhämtning emellanåt?

      Radera
  2. Vilken jamartur att du INTE behövde dela rum med Lisa!!!!!....

    SvaraRadera
  3. Så skönt att ni har ett bra hotell! Nu kommer ju tiden då vi gärna är inne och myser i värmen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut bästa hotellet! Men såklart är det ännu bättre här hemma framför brasan!

      Radera
  4. Aha, det var därför vi inte hörde från dig i fredags. Antog nästan att det var nåt strul med din sekreterare. Känner väl igen problemet. Hoppas hon sköter sig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hoppas kan man ju! Men med åren har jag lärt mig att hon är aningen opålitlig. Det är svårt att få riktig pli på våra tvåbeningar!

      Radera
  5. Men får du inte ens vara ifred från mördardropparna inne på hotellet?? Du måste ta ett seriöst jam med din reseledare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt? Och då är det ändå ett 5-stjärnigt hotell?? Klart det måste påjamas!

      Radera