Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 29 december 2010

De får väl se sig för?!

Jag tyckte att mitt hem behövde piffas upp litet. Började resolut vid den dörr jag sitter mest framför.

Hmm...när jag ser det så här ovanifrån...nä...jag är inte riktigt nöjd...det är nåt med lutningen där?




Om jag lyfter här...å hej å hå, hugg i och dra...

Visst blev det litet bättre så här?

Eller vad säger du, matte?
Matte hade vissa invändningar, som att man kan snubbla eller så. Det tycker jag var småaktigt. Jag borde fått beröm för detta nytänkande av inredningsdetaljer. Vem har bestämt att mattor alltid ska ligga platta? För övrigt får de väl se efter var de trampar, precis som vi katter får göra.

12 kommentarer:

  1. haha, bra gjort Gustav, med nytänkande! Människorna får väl se sej för *tass'

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt och lite lättre att komma åt med klorna! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det är inte enkelt att vara katt. Vi får också sura miner av husse när vi möblerat om med mattorna lite. Ska det vara så svårt att lyfta lite på fötterna? *suckar*

    Jag tycker din design var mycket snyggare än originalet.

    SvaraRadera
  4. MAYA: För varje dag blir jag mer och mer intresserad av heminredning. Problemet är att matte är så konservativ, och bara ska ha det som det alltid har varit *sur*

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Det var mycket det jag tänkte på, klovänligheten. Men det fick jag inget gehör för, minsann. Buff, buff!

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Nä, det kan man tycka, särskilt som de behöver lyfta bara två, som dessutom är rakt nedanför ögonen. Tänk på oss, som har två tassar långt bak, och ändå vet vi exakt var vi ska sätta ner dem.
    Och tack för ditt beröm! Tycker också att den mjuka böjen var SÅ vacker!

    SvaraRadera
  7. Tänk om du varit katt hos Ernst Kirschsteiger, då hade vi fått se detta nytänkande i TV nu. Då hade varenda tvåbening gjort som du och det hade blivit sista skriket i inredningsvärlden. Men nu får bara vi katter som sett detta på din blogg ta del av detta nytänkande. Tack, Gustav.

    SvaraRadera
  8. Varför ska allting vara rakt, platt och tråkigt? Fram för mer fantasi och böljande former. Vi tycker att din möblering var mycket trivsammare. Nog kan man se det där mattvecket som ett tillfälle till vardagsmotion? Gå med höga fotlyft-övning. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Vi har bara en matta (de är i vägen för mattes rullstol) innanför dörren, men den friserar vi flera gången om dan.
    Matte blir lite sur för hennes rullstol fastnar i de fina vecken vi gör. Hon har hotat med att SPIKA FAST MATTAN. Har du hört nåt så löjligt???

    SvaraRadera
  10. KATTSON: Åh, det var så litet så *generad* Men roligt att du uppskattade det! Och undrar just var Ernst bor?

    SvaraRadera
  11. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst var det en vacker böj? Precis som en våg. Lugnande. Skulle dessutom varit jättebra till benlyft. Om den fått vara kvar...

    SvaraRadera
  12. HJULIA o alla andra: Jag tycker att det borde vara NI som skulle bli sura, när ni får era konstverk förstörda.
    Nä, något så löjligt kan jag inte påminna mig ha hört *tänker efter djupt* Nääää.

    SvaraRadera