Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 28 december 2010

Jag är en toffelhjälte

Jag har aldrig varit inne så här mycket, under så lång tid. Under tiden har det hänt märkliga saker med mig. Matte undrar ibland om jag bytt plats med en annan katt, men jag försäkrar att det är jag, Gustav, som är kvar hos mina människor i mitt hus. 

Om det hörs någon katt nu som springer och leker, ja, då är det jag. Inte Piff eller Puff. Om det är någon katt som hoppar in i skåp och lådor, det är jag. Om det syns någon katt högt uppe på hyllor och bakom blomkrukor, jo, det är också jag.

Tofflor har jag fattat ett särskilt intresse för. Har ju tidigare hittat övergivna sådana, som jag noga bevakat. Nu hittade jag ett annat par, också de övergivna. De här såg väldigt skumma ut, och ådrog sig genast min misstänksamhet. Jag kände, att här gällde det att attackera först! 


Passa dig, du...och försök inga trick...


Jag gav dem en rejäl omgång, och jag tror att budskapet gick hem. De lade sig ner på magen och blev alldeles stilla. När jag kom tillbaka litet senare var de borta. De hade väl försvunnit till toffelhimlen?

16 kommentarer:

  1. Verkligen otroligt hur vädret påverkar oss katter. Det liksom spritter i tassarna. Själv har jag spelat extra mycket persiennharpa till husses förtvivlan. *hehe*

    Måste jama att du verkligen visade tofflorna vem som bestämde. Den ligger ju helt stukad ju. Den reste säkert till toffelhimlen. Jag har hört att den ligger längst in i klädkammaren.

    SvaraRadera
  2. Bra tofflat!
    Att toffla till den lilla tofflen så han visste vart tofflen skulle stå!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Vadå förtvivlan? Har han inget musiköra?
    Jag har faktiskt besegrat två stycken, den som ligger bakom mig tog jag först. Nån klädkammare har jag inte upptäckt i mitt hus, så det kan inte stämma här. Förmodligen finns det en alternativ toffelhimmel, någonstans.

    SvaraRadera
  4. MAX och MÅNS: Nja, snarare var den skulle ligga totalt utslagen...men tack i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Tofflor borde helt enkelt inte få ge sig ut på egen fot. De saknar ju självbevarelsedrift och gitter inte ens försvara sig.
    Matte undrar förresten varför inte jag är väderförändrad. Men det är jag! Jag ligger ännu mer i mina lådor och min älsklingsfåtölj nu!
    Tassklappar från Frasse
    http://gunillaofrasse.allas.se/

    SvaraRadera
  6. GUNILLA: Att ligga mer och mysa i värmen är väl det enda naturliga man kan företa sig nu. Det gör jag med. Men mellan varven vill jag hitta på något annat. Som att slå ner toffelanfall. Och liiite tror jag faktiskt den slog tillbaka...

    SvaraRadera
  7. Du är ett jamande exempel på en av våra många smarta egenskaper - vi kan anpassa oss till olika situationer. Är det varmt och skönt kan vi vara ute, regnar det kan vi också vara ute och ligga under nåt, är det jamarkallt stannar vi inne och hittar då på andra saker att jobba med. Och tur var väl det i det här fallet. Vem vet vad de där tofflorna hittat på om inte du gav dem en ordentlig omgång?

    SvaraRadera
  8. Visst kanske matte funderar, men det är ju helt enkelt så att InomhusOmrådet blivit högprioriterat nu och då måste det förstås patrulleras med omsorg. Tror att du gjorde rätt bedömning av toffeln. Den såg väldigt lömsk ut och smidde säkert dolska planer. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Något måste man ju göra när det är så förjamat kallt att man inte kan vara ute. Bra att du gav toffeln var den tålde! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. KATTSON: Jag börjar bli riktig påhittig när det gäller göromål här inne. Nästan i mesta laget, tycker matte...

    SvaraRadera
  11. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst såg den lömsk ut? Bra att ni håller med mig! Den hade säkert ställt med oreda om den fått hållas.

    SvaraRadera
  12. DUI och DECO: Ja, det vet ni också hur det är, för det är ju lika överallt med den förjamade kylan. Men toffeln håller sig nog i skinnet hädanefter tror jag.

    SvaraRadera
  13. Det är väl skönt att vara inne och bara gå ut ibland, när man känner för det. Inte ha det där tvånget att gå ut och vakta Ditt Område hela tiden. Dessutom har du ju hittat andra saker som är roliga, sådana som du inte la märke till förut för att du var så upptagen med utejobbet.

    SvaraRadera
  14. MAYA: Det har du verkligen rätt i, jag har upptäckt MASSOR med kuliga saker här inne. Och inte visste jag att jag hade såna anlag för heminredning!

    SvaraRadera
  15. Jag måste jama hur tacksam jag är för att du fått mig att ta hotet från tofflorna på allvar. Tänkte skriva lite om toffelkriget nästa vecka och matte undrar om det är ok att vi lånar bilden och skriver lite om er - plus länkar till er förstås!
    Tassklappar från Frasse
    http://gunillaofrasse.allas.se/

    SvaraRadera
  16. GUNILLA o FRASSE: Jag tror att vi grovt underskattat tofflornas förslagenhet, just för att de ser så bedrägligt mysiga och lugna ut. Tycker jag får fler och fler bevis på att vi verkligen måste vara på vår vakt.
    Klart du får skriva - jag har inget att dölja!

    SvaraRadera