Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 13 december 2010

En sån kattsäng vill jag ha!

Har haft en ganska trivsam helg. I lördags fick jag besök av minisen och hans stora människor. Minisen kom i en kattsäng. Åtminstone tyckte jag att det var en sådan, alldeles perfekt storlek för mig, och mjuk och skön. Dessvärre rönte jag ingen som helst förståelse för min njutning i den härliga sängen, utan blev bortkörd ideligen. Jag kan vara rätt envis när jag vill något, men de var ihärdigare.

Förutom det, hade vi trevligt tillsammans, och jag försökte vara en så god värd som möjligt. Lät mig till och med klappas av minisen. Jag tror i alla fall att det var en variant av klappning. Dragklappning, kanske?


Igår, när det var söndag, kom min favvogranne och hälsade på. Han skulle titta på boll med husse. Då måste han alltid låna min fåtölj, men det gör inget. Mitt enda problem när han är här, är att försöka dela min tid så rättvist som möjligt mellan honom och husse. Igår var jag litet hussesjuk, och då klagade grannen förstås, och ville att jag skulle sitta hos honom mera. Det är inte lätt alla gånger att vara populär.

 Jag äganderättsmarkerar grannens skor, så ingen annan ska kunna göra anspråk på honom. Hatten får vara, den är nog inte lika viktig...

Efter att själv lussat i morse för alla i mitt hus, väntar jag spänt på att få veta vem som blev Lucia på Södertälje katthem. Jag har slagit vad med Piff och Puff om tre Dentabits om vem det blev. Hoppas vi får veta snart!

10 kommentarer:

  1. Så modig du var som lät dig klappas och dragas i pälsen av en minimänniska. Be din granne ta med leverkorv nästa gång han kommer över, då kanske du kan tillbringa mer tid med honom.

    Har du förresten varit inne och tittat vem som vann tävlingen. Jag vet vem det är!

    SvaraRadera
  2. Synd att du inte fick ligga i den sköna "kattsängen", kunde dom inte stoppa minisen i transportboxen så du fick njuta lite... *nosgos*

    SvaraRadera
  3. Du är allt är fankattisk värd du! Modig att låta minisen klappa dig, du kunde gott fått låna sängen lite tycker vi! Det är lite jobbigt att vara så populär men man får försöka stå ut! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Jag var aningen försiktig i mitt närmande till minisen, det måste erkännas. Man känner liksom i svanstippen att de har väldigt starka klor, de där.
    Jodå, nu har jag kollat! Yippie!!!

    HJULIA o alla andra: Det tyckte jag också, men inte fick jag något gehör för det. Tänk om jag fick åka i en sån i stället, då skulle jag inte protestera ett dugg när jag skulle till sticktanten. Tror jag?

    DUI och DECO: Jag försöker vara artig så långt det går. Fast det var litet synd om grannen som blev nästan utan gos. Måste bli hans tur nästa gång.

    SvaraRadera
  5. nä men jamarns va taskiga människor som inte lät dej sova i kattsängen. Högst otrevligt att köra bort dej hela tiden *svansknyck*

    SvaraRadera
  6. MAYA: Klart jag blev sur! Den var så precis avpassad för min kropp. Jag tycker att matte ska köpa en sån till mig.

    SvaraRadera
  7. Först kan jag bara gratulera till de tre Dentabitsen! Du satsade på rätt katt. Fast Piff och Puff var också duktiga. Fast jag tycker ju att man måste lägga ihop dina lussepoäng med de poäng du ska ha för din sociala förmåga, och då kommer ju både Piff och Puff på efterkälken. Bra att du ägandemarkerade grannens skor. Annars vet man ju inte vad han gått hem i.

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Mmmm, tack, tack! Jag tror jag har nos för Lussekatter! Och så är hon ju så söt!
    Om man skulle få poäng efter social förmåga, stackars Puff då, hon skulle bli skyldig Dentabits varenda dag. Tycker jag. Piff KANSKE skulle ligga på plus minus noll. Tycker jag också.

    SvaraRadera
  9. Trist att du inte kunde låna minisens säng, för vi gissar att han i alla fall inte låg där hela tiden. Då är det ju bara slöseri med en fin liggplats, och förresten så kunde du ju hålla kattbädden varm åt honom. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. FINDUS, ISAK och RASMUS: Det vill jag påjama, att jag låg där BARA när minisen inte var där. Tycker de skulle uppskattat att jag ville hålla det varmt, men nä då, ut med katten i kylan bara. *mutter*

    SvaraRadera