Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 27 december 2010

Bästa julklappen

Den började inte så bra, min julafton, för mina människor försvann tidigt och var borta i eeevigheter. Inte förrän klockan mitt i natten kom de tillbaka. Men då! Då blev det riktig fest! Först fick jag en rejäl portion torsk. Ja, Piff och Puff fick också, men inte alls lika mycket. Konstigt nog försvann det först på min tallrik ändå? 

När de också käkat upp sitt , hämtade matte äntligen paketet jag väntat på att få öppna i tre veckor nu. Och kan ni tänka er, jag fick en sådan där 'undercover mouse' som Sippo och Tindra också har! 
Puff fick också vara med, det var ju ändå julafton

Smock, där fick jag allt in en högertass!
Katten också, den smet, men...



...rakt i munnen på mig!

Jag tror banne mig det är en Hulkmus...
Vart tog du vägen??
Men hallåjam!



Nu ser jag dig allt!



Piff kom och ville försöka, hon med



 

Okej Piff, det är stopp här!

Fast till slut kom jag på tricket...Operation Mangling


Vilken julklapp, det var den bästa någonsin. Kan bara tacka Sippo för att han jamade om den! Litet extra kul var det att jag faktiskt kunde leka tillsammans med Piff och Puff utan väs och fräs, det har aldrig hänt förut.
 
Dagen efter julafton kom en massa människor som jag känner. De skulle gosas med, allihopa, så jag hade fullt upp hela kvällen. Emellan varven åt vi förstås. Mina matte hade lagat en jättestor fjäderstek som heter kalkon. Det bästa med den var att den redan var skalad, så man slapp få en massa fjädrar i munnen. Helt okej smak, men jag måste ju erkänna, att jag gillar vitfisk bättre. 
Dagen efter den dagen vilade vi mest. Att vara ute var fortfarande otänkbart, annat än för de mest nödvändiga behoven. Piff har helt slutat tassa ut. Hon inte ens noskollar vid dörren längre. Så långt har det inte gått med mig. Förmodligen för att jag verkligen avskyr att göra saker på lådan. Men ändå, svansen upp för julen!

12 kommentarer:

  1. åh, nu blir vi faktiskt lite avis på dig. En sådan önskar vi oss också men Matte har sagt att hon kollat i varenda djurbutik här omkring och ingen undercover mouse någonstans. Det enda stället Matte sett den var på en amerikansk nätaffär och det var lite dyrt porto för en leksak sa Matte. Men det var roligt att se att ni kunde ha kul allihop med den. Tasskramar// Puma och Sixten

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Vilket toppenpaket! Vi får nog jama om en sån vi med. Kul att ni kunde leka ihop, jättefina bilder tycker vi! Verkar ha varit god mat och bra människorm hos er! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. det där verkar vara en riktigt rolig julklapp. Jag har aldrig testat en sån där så jag får jama till mina människor att de får inhandla en sån till mej.

    SvaraRadera
  4. PUMA och SIXTEN: Matte hälsar att ni ska kolla på något som heter Supercat, det är en svensk nätbutik. Inte heller här finns den i någon butik. Hoppas ni också kan få en!

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Bästa grejen vi har fått, och särskilt roligt att man leka tillsammans. Det funkar ju inte med en vanlig mus.

    SvaraRadera
  6. MAYA: Det tycker jag absolut att du ska jama högt om. Kanske kan bli en födelsedagspresent, så slipper du vänta till nästa jul?

    SvaraRadera
  7. Mjausingen så kul att du fick din egna Undercover Mouse. Jag minns när husse kom hem med den till mig och Snuffe. Alla kattkompisar ville ha en likadan.

    Det måste ju vara helkul att kunna leka tillsammans med syrrorna utan att behöva fräsa.

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Mmmm, det var tack vare dig, minsann. Det var tur att du jamade om den. Nu när det är så kallt och eländigt ute är det toppen att ha något kul inne i alla fall!

    SvaraRadera
  9. Det där ser jättekul ut, men det kanske är svårt att köpa till katthemmet, får då behövs så många. Kul att du och Piff och Puff kan leka tillsammans. Ni kanske kan bli kompisar? Bra att du tog tass om gästerna, som du brukar. Hade de med sig nån leverkorv åt dig?

    SvaraRadera
  10. KATTSON: Förstår att det kan vara svårt när ni är så många. Hoppas att alla får varsin sedan när de har egna människor att ta hand om.
    Ingen hade med leverkorv, det är bara min granne som har sånt i kylskåpet, och honom har jag inte träffat på ett tag.

    SvaraRadera
  11. Vilken jätteskojig julklapp! Det låter så skoj att jaga den där mususlingen. Matte har varit på vippen att beställa från Supercat flera gånger, men så har hon ångrat sig. "Avknipsarkatt" har vi hört att hon har viskat. Men den passar verkligen jättebra för er. Tänk att ni till och med kan samarbeta. *imponerade* Skalad pippi på juldagen låter som ett klart bättre alternativ än att själv få dunen i nosen. Undrar om man kan få skalade pippisar på dina restauranger? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  12. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tror nästan det behövs ett avknipsarlejon för att halshugga den här musen, men osvuret är bäst.
    Hittills har personalen ställt sig helt kallsinnig till att servera skalade pippisar på mina ordinarie restauranger. Jag får väl skicka ut matte och undervisa dem hur det ska gå till.

    SvaraRadera