Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 14 december 2010

Vad menar hon?

Matte menar att jag har blivit personlighetsförändrad. Som exempel tar hon det som hände idag. 

Hon har en gammal kartong, som hon brukar lägga andra tomma kartonger i, innan de får åka vidare till kartonghimlen. När hon kom hem, slängde hon ifrån sig den tömda kartongkartongen på golvet. (Ja, hon är litet slarvig.)

Genast insåg jag vad som låg där. En äventyrsgrotta, som omedelbart måste blixtattackeras och intagas! Jag kastade mig in där, utan att tveka.





Inifrån grottan hade jag perfekt uppsikt över fiendestyrkan. När området var lyckligt befriat från motståndare, måste jag vidare in i nästa stridszon.




Läget var kritiskt, anfall kunde väntas när som helst. Jag hade varenda muskel spänd, och alla sinnen på helspänn.



Dessutom var marken minerad. Jag måste iaktta yttersta vaksamhet, och lita på att nosen skulle vara känslig nog att upptäcka alla fällor. Koncentration var bara förnamnet.

Jag lyckades ta mig välbehållen ut från frontlinjen, bara för att upptäcka att någon soldat tappat skorna i buskaget. Nya faror! Jag tog skydd där bakom, beredd på det värsta. Låg där och lurpassade en lång stund, men då ingen ägare till skorna visade sig, lämnade jag över ansvaret för bevakningen till vicekorpralen.


Vicekorpralen går på sitt skift enligt mina anvisningar. 

Vadå, personlighetsförändrad???

10 kommentarer:

  1. Milda morrhår vilket hårt pass du har haft. *torkar pannan med tassen* Man verkligen ser hur koncentrerad du är och hur dina sinnen registrerar allt som händer.

    Lite mystiskt det där med att någon glömmer bort skorna i buskagen.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Jodu, här är en hårt arbetande katt! Förstår inte att jag inte upptäckt förut all bevakning som krävs här inne?
    Har ännu inte lyckats lösa gåtan med skorna. Fast nu är dom borta. NÅGON har hämtat dom i ett obevakat ögonblick.

    SvaraRadera
  3. Ser strålande ut! Bara för att man är inne lite mer innebär det ju INTE att man hoppar över sina uppdrag! Några av bilderna kan absolut användas i studiesyfte för blivane commandokatter. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Eftersom skorna spårlöst försvunnit är jag övertygad om att ni har en spion inomhus. Den har nog tagit sej in när du jobbade som mest utomhus med att säkra Ditt Område. En rekommendation är att du intar en ökad vaktposition inomhus nu när läget har intensifierats...Bra att du även har medhjälpare för det kan gå åt vid vaktavlösningen

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Jag inser ju nu vilket trängande behov av arbetsinsatser det behövs här inne. Här gäller det att vara ALERT!

    SvaraRadera
  6. MAYA: Precis vad jag också har misstänkt! NÅGON befinner sig otillbörligt här inne! Kan det vara SKÅPMONSTRET? Jag har redan höjt säkerhetsnivån från två till tre. Spänningen och vaksamheten är på topp!

    SvaraRadera
  7. Milde makrill, så mycket spännande det händer hos dig! Äventyrsgrottor och minerade mattor - här gäller det att inte släppa på uppmärksamheten en enda sekund. Tur att bevakningen kan ske i skift, för även en plikttrogen katt som du behöver sin vila. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. FINDUS, ISAK och RASMUS: Ja, det är klokt! Jag fattar inte vad som har hänt här? Det var då för väl att det blev kallt ute, så att jag var inne och kunde upptäcka allt!

    SvaraRadera
  9. Men hur mycket jobb ska du ta på dig, Gustav? Det är ju väldigt farligt med minerad mark. Och där var du tvingad att gå för att säkerställa läget, allt till förmån för dina till synes oförstående och otacksamma två- och fyrbenta vänner. Hur stora risker ska du ta egentligen?

    SvaraRadera
  10. KATTSON: Visst, det var farligt, och en jamrans tur att jag upptäckte det, för ingen annan märkte nåt. Och är man husets boss måste man ju ta på sig ansvaret för säkerheten. Så är det bara.

    SvaraRadera