Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 17 december 2010

I brist på arbete får man...ja, vad?

Jag måste ha varit effektiv den dagen jag spårade efter mineringar och ägare till herrelösa skor. Inte minsta vittring kan nu kännas efter främmande makt. Till och med monsterskåpet kändes ointressant vid min inspektion idag. Så vad ska en uttråkad katt hitta på?


 Först gjorde jag matte sällskap när hon satt på sin cykel. Hon hade slängt några kläder på sängen. Testade var det var gosigast att trampa. Där....


....eller på min vanliga gosefilt. Provade länge och väl för att åstadkomma rätt bedömning.






Gav upp mitt test, det var omöjligt att välja. Studerade i stället matte, när hon drog någon slags snöre med foten nere på golvet. Det var inte nog intressant för att upprätthålla mitt engagemang någon längre stund.


En grundlig tvätt ansåg jag vara betydligt mer produktivt än att dra ett snöre med foten. Dessutom är det ju fredag, och vem vet, kanske blir det fest i kväll? Det gäller att se proper ut.

 Efter avslutad träning, respektive tvättning, tillbringade jag en stor del av dagen bedrivandes fönsterspaning. Särskilt intresse ådrog sig en stor, grön rackare, som satt och hackade i min stubbe. Den kommer litet då och då, och är en riktig retsticka. Han har en lång, vass näbb, så jag är avvaktande och försiktig i mina försök till socialt umgänge. Min plan har ändå varit att hälsa på honom, men varje gång jag närmar mig, flyger han iväg med ett hemskt läte. Som ett spöklikt skratt.


Efter allt jobb förväntar man sig ju en rejäl middag. Som vanligt kunde jag konstatera att min matskål var helt tom!
Ni ser ju själva? Jag vet inte vad matte menar, när hon säger, att hon ska köpa en skål, där maten alltid ligger i mitten?

Nu blir det helg igen. Vad jag kan förstå, finns det inget hopp om att få slippa snö på magen vid det utetassande, som trots allt måste till. Det är bara att hålla svansen högt,  morrhåren putsade och se glad ut i alla fall.

Önskar nu alla min kompisar en riktigt gosig helg. Vi tassas igen på måndag!

7 kommentarer:

  1. Du förtjänar nog att få en lugn dag då du kan ta igen dig ordentligt efter dina inspektioner efter inkräktare och minor. Men jag tycker att din matte kunde ta och fylla på matskålen lite oftare.
    Tass.

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Jodå, det var väl rätt skönt med EN lugn dag, man jag hoppas det inte blir någon vana. Vi är ju liksom byggda för att hålla igång!
    Jag önskar mig en fylla-på-robot i julklapp. Om det finns någon? Kanske Nikita kan uppfinna en sån också! *förhoppningsfull*

    SvaraRadera
  3. Viktiga tester du utförde, trampmotståndet på kläder respektive filt är ett sorgligt försummat kapitel. Det gäller ju att välja den allra bästa mysplatsen sedan! Fjäderkotletter med lång vass näbb låter inget vidare faktiskt. Rasmus såg ett helt gäng uppflugna på ett stängsel i somras och det var lite läskigt. Säkrast att satsa på middag á lá Kungliga Kaninen istället. Fast det var en besynnerligt pessimistisk skål du hade? Du vet, den såg halvtom ut! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. FINDUS, ISAK och RASMUS: Jag TROR att motståndet på filten var något bättre, men DOFTEN på mattes kläder var godare. Svårt val.
    Den här vassnäbbingen var grön och röd mest, och smattrar väldeliga. Litet otäck, men samtidigt lockande. Skålen, tyckte ni den var halvtom bara? Jag kunde inte hitta något alls där. Botten MÅSTE vara täckt. Basta.

    SvaraRadera
  5. Vi tycker att du gjorde rätt val som hejade på matte, de blir gärna lite lata och fuskar om man inte är där och tittar till dem. Fönsterspaning är ett bra alternativ om man vill slippa få vitt på hela magen.Hoppas att det bjuds på lite god fisk till helgen. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Noggranna undersökningar som vanligt. Att det inte ger utdelning i matskålen är märkligt. Idén om fylla-på-robot är bra. Måste bara bli klar med väderapparaten först.

    SvaraRadera
  7. DUI och DECO; Så sant, så sant! Matte har en tendens att smita från det där. Då gäller det att tassa före in i det rummet och jama vad som gäller.

    KATTSON: Jag förstår inte varför inte matskålen kan vara FULL redan från morgonen? Då skulle dom ju slippa komma ihåg att fylla på? Som dom ideligen glömmer bort?

    SvaraRadera