Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 3 december 2010

Vilken fånig regel!


Jag har fått ett paket!!...Hmmm, vad står det?
Låt mig läsa..."Från...Supercat"? Supercat!!! Jäpp! Äntligen något riktigt lovande!
 


Vad kan Supercat ha skickat till mig? Så nyfiken jag blir! En musfarm? Grillad kaninstek? Hundratjugotolv Dentabitsaskar?



*Nosa, nosa* mmm, det luktar gott här...fisk? Fast riktigt säker är jag inte...väldans svagdoftande firre i så fall...


Luktar inte lika starkt här...och vilken marodör har saboterat paketet med en massa onödiga plastremsor? Ska man inte kunna komma in i det?? Katten också, att man ska få ett oöppningsbart paket! 


Gustav: Kom, matte, det är något fel på paketet!
Matte: Fel?
Gustav: Det går inte att öppna, ser du väl?
Matte: Men Gustav, det är ju en julklapp! 
Gustav: Och??
Matte: Det betyder att tomten kommer med det om precis tre veckor.
Gustav: Vadå tre veckor? Det ligger ju här? Nu? 
Matte: Jag vet, men det är bara så det är. Du måste vänta.
Gustav: Förstår mig inte på alla era larviga regler..., men jag önskar i alla fall mina kompisar en så bra helg som möjligt, fast det är så förjamade kallt om tassarna!
"Vänta i tre veckor"....*mutter, mutter*


9 kommentarer:

  1. Fy så jobbigt att behöva vänta till julafton. Jag förstår verkligen din frustration. Du tror inte att du kan göra en kupp? Typ riva av några dagar extra i almanackan och vrida fram klockorna.

    SvaraRadera
  2. Tarvligt att lägga fram paketet om man inte får öppna men å andra sidan vet du att snart kommer det något till dig! Trevlig helg! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Jag tror att det finns något jättespännande där inne, men dessvärre är nog matte inte lättlurad. Almanackorna skulle jag nog kunna fixa, men klockan ovanför köksdörren blir i knepigaste laget. *Suckjam* Det är nog bara att vänta...

    DUI och DECO: Jag tycker också att hon kunde gömt undan det direkt. Då hade det ju blivit en riktig överraskning! Tass!

    SvaraRadera
  4. Fast det är ju kul att veta att du har nåt att ser fram mot också? Jag tror att det är nåt jättespännande där inne.

    SvaraRadera
  5. KATTSON: Jag tror det, jag med. Från något som heter Supercat kan det väl bara komma intressanta saker? Men tre veckor är låååååång tid!

    SvaraRadera
  6. Måste väl vara något missförstånd, hoppas vi. Vänta tre hela veckor? Oj, vilket tålamod man måste ha. *suckar* Fast det förstås, ett paket från Supercat är säkert värt att vänta på. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst borde man kunna öppna ett paket direkt när det kommer? Varför ska man behöva vänta till en viss dag? Såna regler finns i KattLagen. Människor....*suckjam*

    SvaraRadera
  8. varför ska du behöva vänta i tre veckor när du har paketet nu? Löjligt! Du får nog ta saken i egen tass och undersöka paketet när din människa gått och lagt sej

    SvaraRadera
  9. MAYA: Det eländigaste är att hon har GÖMT det nånstans. Fast jag kan minsann öppna vissa skåpdörrar. Det vet inte matte...he-he...

    SvaraRadera