Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 2 december 2010

Om jag skulle byta bana?

Jag står och funderar. Överväger för och emot. För att tassa ut talar ett alltmer påträngande behov att utföra vissa saker. Emot talar den förjamade kylan och att det föreligger ett visst hinder längs vägen.



Jag har en känsla av att någon stirrar på mig?

Nu har jag ju med åren utvecklat en tasstoppskänsla för diplokatti. Undviker så långt möjligt att ta strid med motparten, utan försöker lösa problem genom förhandlingar, typ 'jag undviker dig, så kan väl du låta mig vara ifred'.

Vid tillfällen som här ovan är detta min generallösning. Jag visar då min välvilja genom att antingen a) dra mig tillbaka litet försiktigt, eller b) smyga längs väggen bort till dörren. Kanske skulle söka mig en framtid i diplokattkåren?

8 kommentarer:

  1. Du visar återigen vilken fankattisk diplokatt du är. Jag tror nog att du skulle lyckas bättre med att stifta världsfred än våra nuvarande människor gör. Vem skulle inte lyssna på den vise Gustavs jamande? *svanhonnör*

    SvaraRadera
  2. Du är ju bäst på kattlomati! Ta strid när du känner att du MÅSTE gå ut, kanske vänta någon dag till och hoppas att det blir lite mindre kallt. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Vad skulle då inte du och jag kunna uträtta TILLSAMMANS? Och förresten alla andra av våra kompisar också...Egentligen skulle nog de flesta klara av världsfreden bara inte människorna fick lägga sig i!

    DUI och DECO: Tycker nog själv att jag för det mesta kommer till bra resultat. Kanske blir så när man vill undvika strid?

    SvaraRadera
  4. Låtsas som om det regnar och gå bara förbi.
    Men en diplokatt skulle vara välkommen hit när snön försvinner säger husse.
    Har ingen aning vad han menar med det. ;-)

    SvaraRadera
  5. Stilig, smart, diplokattisk. Vad mer kan man önska av en katt. Fast det är svårt när förhandlingparten ändå inte fattar vad man menar. Du får ha fortsatt tålamod, Gustav.

    SvaraRadera
  6. MAX och MÅNS: "Låtsas som det regnar" jamar ni, men det är inte alldeles enkelt när man lever med två påtvingade tjejer. Det skulle kunna tydas som oförsiktighet, och det är inte så hälsosamt. Lugnast att fortsätta med diplokattin.

    KATTSON: Vilka lovord, jag blir ju nästan generad...Tålamod är jag tack och lov rikt utrustad med!

    SvaraRadera
  7. Lustigt, vi kände faktiskt också av den där stirrkänslan bara vi såg på bilden. Tror absolut du skulle göra succé som diplokatt. Snabbt avancemang skulle vara garanterat. Du skulle nog till och med kunna få sådana där slåssiga fotbollsanhängare att hålla sams! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. FINDUS, ISAK och RASMUS: Puff är husets stirrare. Kan göra vem som helst osäker. Men jag är ju van.
    Undrar just om jag skulle våga mig upp på en fotbollsläktare? Det är ju sånt himla väsen på dom? Men om jag hade en förstärkare om halsen, kanske? *funderar*

    SvaraRadera