Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 23 december 2010

Det vore allt en syn...

Det finns utrymmen i mitt hus som hittills förblivit helt outforskade. Av någon underlig anledning har matte och husse trott att jag haft för stor kropp för att ta mig till dessa ställen. Naturligtvis finns inga fog för sådana miss-tankar!
Hmm, låt mig kolla...träna på jobbet står det...det är väl det jag gör just nu...eller?


Viktträning på framtassarna


  Balansträning


 Träning avståndsbedömning, och...
 
...och här jamar vi precision på högsta nivå!



Nerhoppsträning
(ha-ha-jam, där hann du inte riktigt med, matte!)

Matte och jag tränar tydligen på litet olika sätt. Klokt av henne, förresten, för om hon trodde att jag inte skulle ta mig upp på den där hyllan...jam, det är då inget mot vad jag tror om hennes möjligheter till detsamma!

8 kommentarer:

  1. Du upphör aldrig att slå oss med häpnad. Vilken mästare du är Gustav. Tänk att du lurade matte på nerhoppsträningen också. Där får hon verkligen jobba med avtrycksträning på kameran.

    SvaraRadera
  2. KATTSON: Om man betänker hur matte och husse belamrar ytorna med en massa onödigt, måste jag själv medge att jag är ganska skicklig. Och matte har sagt att hon ska köpa en ny hinna-med-kamera. Ett måste för att hinna med Blixtsnabbe Gustav...

    SvaraRadera
  3. Mjausingen också! Nu försvann mitt inlägg igen. *surar* Nåjam, jag berömde din fina balansgång och håller med om att det skulle nog se kul ut om matte försökte sig på samma sak.

    Men jama om fräckt att antyda att din kroppshydda skulle hindra dig från att nå vissa platser.

    SvaraRadera
  4. Du får göra en sådan egen lista typ "Träna på jobbet", fast för oss missar förstås.
    Ang. "för stor kropp" har vi inga kommentarer. Du är perfekt formad åt alla håll och kanter!

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Att jag hittills avstått vissa platåer betyder förstås inte att jag inte kan ta mig dit. Nu när vädret omöjliggjort utejobb har jag äntligen tagit itu med både det ena och andra här inne, till mattes förvåning.

    SvaraRadera
  6. MAX o MÅNS: Mycket bra idé! Varför ska bara matte ha en sån lista?
    Hon trodde nog inte att jag skulle få plats när hon ställt fullt med onödiga saker överallt. Det skulle förstås underlätta om hon tog och städade upp en del på hyllan. Men det blev ju mer avancerat på det här viset!

    SvaraRadera
  7. Lite ofint att antyda, att kroppsstorleken skulle ha med upptäckandet att göra. Och om något skulle råka hamna på golvet, så är det naturligtvis för att det gör sig bäst där nere. Det är vad vi brukar jama åt matte, i fall hon har vissa invändningar. Det syns ju på bilderna med vilken precision du svänger dina lurviga. Allt går som en dans! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. FINDUS, ISAK och RASMUS: Ja, man kan undra varför inte fler saker finns på golvet? Det är ju rätt onödigt att de ska trängas som de gör på hyllor och annat!

    SvaraRadera