Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 16 december 2010

Var sitter stoppknappen?

 
Flera av mina kompisar har jamat om hur mysigt det är med ren tvätt. Eftersom jag inte testat det ännu, gjorde jag en störtdykning in i torkskåpet, efter att först hoppat över trafikhindret matte ställt i vägen. Förmodligen har mina vänner menat något annat, för detta var då inte ett enda dugg skönt. Bara litet kyligt, och blött på ryggen. Det måste finnas en annan modell för tvättnjutning? 

Njuta är något som också har varit helt omöjligt ute idag. Det är nästan så jag måste ta till ett svärjam, så bedrövligt har det varit. Tror alla mina kompisar har haft det lika illa. Är det någon som kan förklara vad allt det här vita ska vara bra för?? Jag har svårt att se någon som helst mening med det.


Här inomhus har det varit ovanligt lugnt den här dagen. Inga vidare faror har upptäckts, vilket inneburit massor med avkoppling. Eller rättare jamat, jag har förenat nytta med nöje, och stöttat mattes vänsterarm när hon suttit vid datorn. Det är litet av min specialitet. Då borrar jag in min nos i hennes arm med ett ganska hårt tryck, och förhindrar att armen därmed oförmodat slinter iväg mot höger. Vem vet vilka olyckor jag förhindrar?


Nu vill jag bara med bestämdhet uppmana den som häller ner allt vitt att genast upphöra med den verksamheten! Det är fullt här!

14 kommentarer:

  1. Hm, det är nog trevligare att gosa med tvätten om den får torka först. Annars blir du ju blöt ju.

    Ditt jobb med att stötta vänsterarmen har säkert förhindrat svåra skador som musarm och annat. Du borde få en liten belöning som tack.

    SvaraRadera
  2. Det där med våt, kall tvätt låter inget vidare. Tror inte jag ska testa det faktiskt. Har matte tackat dig för alla olyckor du förhindrat? Misstänker att så inte varit fallet. Sånt begriper inte tvåbeningar, nämligen. Sen håller jag på att jobba med en apparat där jag kan fixa vädret, men den är inte klar än. Det finns lite om det på min blogg. Nikita.

    SvaraRadera
  3. Vi jamar med dig Gustav, nu räcker det med vitt, kallt och blött! Det är inte så kul att vara ute när det håller på hela tiden. Bra jobbat med mattes arm! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Jag upptäckte det, att jag blev blöt. Tror felet här är att tvätten bara försvinner när den torkat. Det skulle finnas en tvättkorg med ren fin tvätt. En klar miss i mitt hus!

    KATTSON: Nä, det är inget att rekommendera. Nähädu, inte ett tack har hörts. Det är precis som det brukar.
    Väntar ivrigt på din apparat, bara den inte gör snö!

    DUI och DECO: Det är absolut för mycket vinter. Vi måste ut och demonstrera! Och hoppas på Nikitas väderknapp!

    SvaraRadera
  5. Jag stämmer in i jamarkören. Här är både matte och katt så trötta på det där vita. Som tur är behöver inte jag gå ut, men matte måste och ibland börjar hon nästan gråta av ilska när hon ska gå till jobbet! Svär gör hon också men jag förstår henne!
    Så bra att du skyddar din mattes arm. Jag skyddar det där bordet med knappar för det kan ju inte vara bra att matte sitter och trycker på knapparna hela tiden. Bäst att lägga sig där så knapparna får vila lite…
    Kramar och tassklappar!
    Gunilla och Frasse
    http://gunillaofrasse.allas.se/
    PS Om vår adress ser konstig ut så är det för att matte inte har fattat hur hon ska göra :-)

    SvaraRadera
  6. Vi håller med, det räcker av det där äckliga vita nu, tack.
    Så omtänksam du är med mattes arm, hoppas att hon uppskattar det. Nosbuffar.

    SvaraRadera
  7. nu har du allt fått det där med tvätten om baktassen Gustav. Det är ju torr, varm tvätt som är gosig. Du får vänta tills din människa plockar ut den ur torkskåpet...
    Jag håller med om att det ävr rätt mycket vitt här med nu

    SvaraRadera
  8. GUNILLA o FRASSE: Att skydda knappbordet är nog ännu ädlare än det jag håller på med. Så långt har jag faktiskt inte tänkt. Det är ju ett evinnerligt tryckande på dem hela tiden.
    Ja, man kommer inte till er direkt, kan det vara så att ni inte har JA på 'lägg till bloggen i våra listor'? Kolla under 'design', grundläggande!

    HJULIA o alla andra: Alla verkar överens om att det är nog, så då måste det väl sluta? NÅGON måste väl höra oss? Jag tror inte matte uppskattar min hjälp efter förtjänst...

    MAYA: Jaha, men då FÖRSVINNER den ju? Det är något som är fel här!!

    SvaraRadera
  9. Kall och våt tvätt låter inte rätt. Det kan vara ett konstruktionsfel borde reklameras. Varm och torr ska den vara, så att man riktigt vill gosa ned sig i den. Angående det vita håller vi med. Nog borde vitt-maskinisten ha en nödbroms! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. FINDUS, ISAK och RASMUS: Reklameras var ordet jag letade efter, såklart att det måste vara något fel här som kan åtgärdas. 'Varm och torr', SÅ ska det låta!

    SvaraRadera
  11. Vi har klarat oss ganska bra idag, bara lite vitt så här långt. Så vi har varit ute och patrullerat.
    Men givetvis håller vi med. NU räcker det.

    SvaraRadera
  12. Det låter mycket märkligt Gustav. Här hemma tar matte all tvätt och försvinner i väg ned för en trappa i trapphuset. Så springer hon upp och ner i trappen några gånger och sen dyker hon upp med en stor väska full med varm och nytvättad tvätt som det bara är att lägga sig och gotta sig i.

    Visserligen störs ens gottande av tvåbeningens gnäll om att hon precis tvättat ur allt katthår.

    Vi har också fått massor med otäckt vitt så det är alldeles fullt här med. Men det trillar fortfarande ner. *suckar*

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  14. MAX och MÅNS: Bra att ni tycker som jag! Vi måste hålla ihop!

    NEA: Vi har ingen trappa, kanske sitter felet där? Det låter helt ljuvligt med den där väskan. *suckar längtansfullt* Är säker på att jag också skulle lägga mig där direkt...
    Tog bort det andra som du jamade!

    SvaraRadera