Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 7 december 2010

Harrys och Bulls, JA!

Nu vill jag jama till alla som besöker Halmstad och är hungriga, att äta på antingen Harrys eller Bulls. Och varför det, då? Jo, vet ni vad de gör? De betalar hela hyran nästa år för katthemmet Kattfoten! Och det kostar drygt trettioåttatusen pengar! Jag tycker det är värt både svansdans, tass-stamp och jättekurrande från oss!
 
Förresten borde de få en dekal att sätta på dörren, så att alla kan se att här är en restaurang som hjälper katter.
Jag är säker på att många människor skulle välja att äta hos dem just därför. 

Själv har jag litet svårt med den typen av fina restaurangbesök. De har bestick och andra högst onödiga attiraljer som man förväntas använda, och inte kan jag mycket om bordsskick heller. På de restauranger, där jag är stammis, är det betydligt enklare, men jag tror inte att innehavarna där är särskilt villiga att bekosta några katthemshyror?


Min matte och husse vet i alla fall var de ska gå och äta när de kommer till Halmstad. 

10 kommentarer:

  1. Oerhört generöst! Det där med att sätta upp en dekal var ingen dum idé, tyckte matte. Vi gör tassen upp för de restaurangerna. Sedan kan det inte hjälpas att de restauranger som patrullerande kissar som du, Gustav, besöker har en något annorlunda inställning. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Det var inte dåligt! Vi klappar tassarna och stampar i golvet samtidigt som vi jamar i högan sky. Äntligen några vettiga människor. *gladsvans*

    Hm, jag tror nog att de skulle bli chockade över att få ett sådant celebert besök om du kom dit.

    SvaraRadera
  3. Hurra!!! Trist att vi bor i Sthlm, fast om vi bodde i närheten skulle vi klart äta där!
    En dekal vore jättebra!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken grej! Toppen! Låter som en bra idé med skylten, kanske något för fler att ta efter?? Nosbuff

    SvaraRadera
  5. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst borde de få en tassen-upp-dekal?
    Personalen på mina restauranger är så flyktig, det är nya varje gång. Kanske därför de inte vill delta i någon kampanj?

    SIPPO: Ja, tänk om den här idén kunde sprida sig, det skulle ju hjälpa katthemmen enormt mycket!
    Tror du de skulle bli chockade? Bäst jag avstår, då. Såvida de inte serverar vitfisk?

    HJULIA o alla andra: Men om ni kommer dit på semester nån gång, man vet aldrig!

    DUI och DECO: Jag hoppas att det här ska bli en grej som kan sprida sig. Även om inte alla kan vara så generösa, så kanske man kan gå ihop. Och så få en tassen-upp-dekal, så klart!

    SvaraRadera
  6. mina människor ska oxå äta på nån utav dom restaurangerna om det är så att de har vägarna förbi Halmstad hälsar de

    SvaraRadera
  7. Jag tycker Harrys och Bulls borde få en massa stjärnor i Guide Michelin, där guldkrogar betygsätts. Om jag kommer till Halmstad ska jag absolut gynnar dem!

    SvaraRadera
  8. Åh så bra!

    Tror också att om de har en dekal med det så får de massor som kommer till dem för den sakens skull.

    Vilken tur att sådana människor finns!

    SvaraRadera
  9. KATTSON: Visst borde fler matställen kunna gå ihop och göra så här? Så kunde de ha en bössa stående också vid kassan. En sån som matte såg på Lekia igår, till Kattkommando Syd.

    NEA: Ja, det finns ju jättemånga som bryr sig om katter också, inte bara såna där dummingar som dumpar kissar.

    SvaraRadera