Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 21 december 2010

En partiellt pälslös typ?

Från att ha varit lugnt några dagar, har det börjat hända skumma saker här igen. Till exempel har jag åter stött på skorna, som någon övergett på ett mycket onaturligt ställe. Genast intog jag givetvis vaktposition, och stannade kvar på min post så länge som min tid medgav. När ingen ägare infunnit sig när min mage signalerade efter påfyllning, tvingades jag överge de misstänkta föremålen. Tog för säkerhets skull vägen via torkskåpet, för att kontrollera om skoägaren möjligen tagit sin tillflykt dit. Där fanns bara en massa halvtorr tvätt.

 *nosa, nosa*... samma lukt som förra gången...tvåbening och fyrbening samtidigt...något jag inte känner igen...inte kanin i alla fall...*nosa, nosa* ...och inte mus heller...

Det allra märkvärdigaste är att vederbörande har lämnat kvar en bit av sin päls inuti skorna! Man kan alltså undra vilken typ av varelse man ska leta efter? Rätt ruggigt, när jag tänker efter...


Ut, det är något jag vägrar att tassa. Idag var det minus fjorton mest hela dagen, det är under anständighetsnivån för väder. Säkert har flera kompisar haft det ännu värre. Matte funderar på att flytta någonstans där det växer peppar, men jag tror att hon skojar. Peppar är ju bara starkt, och inte gott alls. Där vill inte jag bo. Då måste hon ju också stanna kvar, hemma hos mig.

12 kommentarer:

  1. Mycket skumma saker de där! Bra att du håller koll! Vi jamar med dig, inget väder att vara ute i. Under en filt med matte tycker vi är varmt och bra! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Verkligen mystistiskt med de där skorna. Jag tycker de påminner lite om dem som husse har på fötterna. Han har också någon slags päls i dem.

    Nästa gång får du packa en väska med dentisar och lite annat gott, så kan du sitta och vakta skorna hur länge som helst.

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är nån som har tappat en massa skor här och där, för jag ser såna där skor (eller vad det är) överallt! Vore väldigt bra om du kunde lösa mysteriet så jag får ägna mig åt väderapparaten. Nikita.

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO:
    Mer än skumma, de försvinner och dyker upp hur som helst. Under en filt, där får man väl hålla till några månader tror jag!

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Har ni OCKSÅ någon som blivit av med päls i skor? Och dem har er husse på fötterna? Var är då den som blivit av med pälsen? Kan väl inte OCKSÅ få plats? Det blir bara mer och mer mystifistiskt!

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Det här är alltså ett problem överallt? Jag gör vad jag kan för att lösa mysteriet. Bevakar skorna, eller vad det är, så fort jag får syn på dem. Måste jama att det är pälsen som mest bekymrar mig. Jobbar vidare på att lösa det här.

    SvaraRadera
  7. Du har det bra du Gustav!
    Husse tvingade indirekt oss ut i det kalla idag, framför allt Måns tyckte inte om det.
    Men det skulle inte din matte göra!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  8. MAX och MÅNS: Nä, inte nu när det är frysboxkallt...men hur kan ni bli INDIREKT uttvingade?? Ni har ju lucka? *grubblar*

    SvaraRadera
  9. Svaret kommer på bloggen i morgon! ;-)

    SvaraRadera
  10. MAX och MÅNS: Puh, vilken tur! Annars hade jag ju funderat hela natten! *pustar ut*

    SvaraRadera
  11. Att ormar kan ömsa skinn, det känner vi till. Men ömsa skinn på fossingarna låter inte alls bekant. *grubblar* Nää, hela historien är konstig. Bra att du inte flyttar till pepparlandet, för vi skulle sakna dig så mycket. *sniff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  12. FINDUS, ISAK och RASMUS: Det måste ju göra hemskt ont att bli av med päls? Ja, det är verkligen underligt alltihop, det är därför jag är så intresserad av dessa utplacerade/kvarglömda tingestar.

    SvaraRadera