Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 15 december 2010

Lurad igen!

När husse kom bärande på två burar drog jag genast öronen åt mig. Hade ju förra åkturen i färskt minne, och något sånt tänkte jag då inte utsätta mig för igen. Piff, den dummingen, gick in i den ena buren helt frivilligt! Hon hade tydligen totalt glömt innebörden av dylika tingestar. 

Efter det höll jag stenkoll på mina människor, så de inte skulle lura mig igen. När jag hörde burdörren stängas om Piff, kikade jag försiktigt fram från mitt gömställe bakom garderoben. Sedan drog jag mig hastigt tillbaka, och drog över mig osynlighetsmasken. Tyvärr hade husse införskaffat specialglasögon, så han upptäckte mig med en gång. Sedan var det bara att konstatera ännu ett fullbordat nederlag:


 Jag ska INTE in i den där tomma buren!
 Jag ska INTE in i den jamade jag!

 INTE!!


IN....


Dubbelsuck!


Piff: Ja' e' rädd, Gustav, vafför låser dom in oss??

Gustav: Jag blir bara jättesur! Så här gör de hela tiden med mig ...eh..eller alldeles för ofta i alla fall. Jag kan sätta tio Dentisar på att vi inte ska ut på nån nöjestripp. Nu är det bara att jama på och visa vårt MISS-O-NÖJE!

Naturligtvis skulle vi till sticktanten. Igen! Tycker det börjar bli en otrevlig vana, det var ju bara några veckor sedan jag hälsade på henne. Först satte de Piff på bordet, och medan hon blev stucken jamade jag hela tiden Katternas Kampjam "Upp till kamp emot stickning" mycket högt och tydligt, för att visa Piff min solidaritet, och samtidigt klargöra vad jag ansåg om situationen. 

Det enda förmildrande med alltihopa var, att när jag också var klar, sa sticktanten att jag var helt perfekt i hullet, och en jättefin katt. Så ett litet, litet plus ska hon väl ha, i alla fall.  

12 kommentarer:

  1. Attans, vilken osis igen. Nåjam, nu lär det väl dröja innan det blir dags igen. Och det där med att du är helt perfekt skulle hon ju kunna se på bilderna på bloggen. Det är ju där vi andra ser samma sak. Sen kunde hon ringt och meddelat detta så sluppit åka dit.

    SvaraRadera
  2. KATTSON: Det där sista vill jag verkligen injama i! Ska genast ge henne min bloggadress, så kan all vidare kontakt ske här i fortsättningen. Mycket bra förslag!

    SvaraRadera
  3. Visst är du en jätte fin katt, bra att till och med sticktanten tyckte det! Håller med Kattson att hon kunde ha gluttat i bloggen.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Jag lider verkligen med dig kompis. Men du kämpade i alla fall tappert emot och gav inte upp som Piff gjorde. All heder åt dig!

    Skulle gärna varit med och stämt in i din kampsång.

    SvaraRadera
  5. Det var hemskt vad du är hos sticktanten ofta. men vi är glada att du kom dit sist eftersom du mår bra nu. Härligt att någon av oss är perfekt i hullet och slipper äta lightmat! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. HJULIA o alla andra: Jag får väl vara tacksam för det, så jag slipper ransonering som Dui och Deco. *ryser*

    SIPPO: Jag kämpade ordentligt, vill jag jama. De ska inte tro att jag är ett mähä som är med på allt, minsann! Synd att du inte satt där bredvid mig, då hade vi absolut överröstat de andra!

    DUI och DECO: Ja, för er är det verkligen synd om! Uschjam för ransoneringar!

    SvaraRadera
  7. jamen, det där låter väl jättebra, fin katt, fin i hullet. Det kan ju bara betyda en sak - mer dentisar och mera vitfisk och leverkorv. Eller hur?

    SvaraRadera
  8. MAYA: Javisst, nu är det bara att svulla på!!!

    SvaraRadera
  9. "Upp till kamp..."?
    Är det den där Internatio-jamen?
    För Missar Mot Stickisar!
    Stod husse i bakgrunden och sjöng "We shall overcome" också?? tihi

    SvaraRadera
  10. MAX och MÅNS: Javisst, det är det ju! Vår kattionalsång! Fast husse var inte alls med på noterna, han är alldeles för tolerant mot stickisar...

    SvaraRadera
  11. Åh stackars Gustav stickigad igen! Det var inte alls längesen ju. Men härligt att höra att du är perfekt. Det visste vi ju redan men det måste vara kul att få höra det. :)

    Men hörru Puff då? Lyckades hon överlista husse och slippa stickandet?

    SvaraRadera
  12. NEA: Det verkar inte vara någon hejd på stickandet just nu. Men nu har jag satt ner tassen och jamat att det får vara nog.
    Puff kan se fram emot sitt roliga på måndag. He-he!

    SvaraRadera