Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 9 maj 2013

När husse är borta...

Nu när husse är uppe i norra landet, får jag vara på skrivbordet hur mycket jag vill. Jag älskar ju husses mjukmage och allt det där, men han har problem med att dela med sig av vår gemensamma arbetsplats. Han kan till och med få det att låta som att hans papper är viktigare än min spaning? Var och en inser förstås det orimliga i detta påstående.

På just detta område är matte ett föredöme. Hon har inga synpunkter alls, utan låter mig bedriva mitt arbete med fria tassar. Även om jag mest vill jobba ute nu, gör vädret att det ibland är rätt behagligt att vara inne en stund. Som idag, när Åskar hälsade på för första gången i år. Och "när husse är borta, sitter katten på skrivbordet", som jamspråket säger.

16 kommentarer:

  1. De får så konstiga idéer ibland om att deras saker skulle vara viktigare än våra göromål, men vi vet ju hur det ligger till med den saken. Oj, har ni haft Åskar på besök? Här har solen skinit nästan hela dagen fast nu är det molnigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, vi VET ju! Och ibland måste man vara litet envis och hävda sin rätt. Ibland lyckas det! Jo, Åskar var här och mullrade på som han brukar, men nu är det fint igen och solen skiner! :D

      Radera
  2. Vårt jobb är ALLTID viktigast ;-)
    Den dära Oskar är nog på väg hitåt, för det är väldigt kvavt i värmen!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det vet ju varenda katt! Och, jo, jag tror att han drog iväg åt ditt håll med sitt brakande, han tittar nog förbi hos dig också!

      Radera
  3. Det är tyvärr inte alls ovanligt att tvåbeningar tror att de ensamma äger våra gemensamma tillgångar. Man borde inte behöva påpeka att ditt arbete naturligtvis är viktigare än husses papper, men sånt verkar många tvåbeningar ha svårt att förstå. Nåjam, vi får jobba på med de små liven även om det ibland känns hopplöst att få nån bättring till stånd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, jag bryr mig inte så mycket om vad husse säger. När han lyft ner mig från skrivbordet brukar jag ganska snart göra ett nytt försök. Ibland lyckas det vid nästa försök, ibland måste det till ett antal gånger. Men envis, det är jag!

      Radera
  4. Vilka tokigheter människor har för sig. Förstår väl alla, att ditt spaningsarbete borde gå före husses papper.
    Så måste jag jama att det var en otroligt bra bild på dig. Du poserar jättebra där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, papper med siffror på...kan det finnas något mer ointressant?? Men att hålla ordning på viltbeståndet där ute, stort som smått, DET är angelägna saker!
      Och tack så mycket, ibland låter jag matte ta några bilder, så får jag jobba ifred sen!

      Radera
  5. Det finns ju ingenting so mär viktigare än våra spaningar! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men det måste till en katt för att ha såna insikter!

      Radera
  6. Mjau, vi håller med Sippo, att du har en jamars fin bild på dig denna gång, Tassarna upp.
    Klart att alla våra spaningar är viktigare än alla papper som *flyger omkring* tvåbeningarna, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Visst är det märkligt att våra människor inte fattar hur betydelsefullt det är att hålla omgivningen under uppsikt? *förvånad*

      Radera
  7. Spaningsarbete kommer före allt annat! Det vet ju varenda kattunge. Konstigt att tvåbeningarna har så svårt att förstå det. Men din matte verkar ju ha förstått det i alla fall.
    NosGos

    SvaraRadera
  8. De har sina fördelar, mina människor, var och en på sitt sätt. Det får man ju vara tacksam för! :)

    SvaraRadera
  9. Spaningsarbete ÄR MYCKET viktigare än några dumma papper , så det så *stampar med tassen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart är det så, det vet ju varenda katt. Men HUR får man en människa att fatta det???

      Radera