Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 25 oktober 2012

Nu gäller det att passa på



Nu gäller det att passa på
om man sol på nosen ska få
Här njuter jag i fulla drag
 Blir sittande ett långt, långt tag

Tur jag kunde få litet sol på mig där, för tyvärr ser det helt kört ut för mig de närmaste dagarna. Inte därför att det kommer regna ute. Eller vara mulet. Tvärtom ska det visst bli rätt soligt. Men: Mina människor rymmer!  

Det verkar vara någon slags epidemi som går just nu? Flera av mina kompisar har jamat om det här problemet. Visserligen kommer andra människor att vara här, men jag tror inte att det blir riktigt detsamma. Framför allt blir jag utan bloggassistans. Jag får berätta mer på måndag. Önskar er andra en fin helg i alla fall!

12 kommentarer:

  1. Ha en fin helg du med!

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
  2. Men jamarns att dina människor smiter sådär. Vilket sätt att behandla en celeber katt på.
    Fast trots denna tråkiga nyhet, så lyckas du få med en fin dikt. *klappar tassarna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deras intresse för att försvinna hemifrån är totalt obegripligt. Även om det blir ovanligt kort, är det givetvis för länge ändå. JAG rymmer ALDRIG. Hur svårt kan det va' att hålla sig hemma?

      Radera
  3. Så fin bild på dig! Hoppas att det blir en bra helg ändå, har man tur är det människor som inte har riktig koll och då kan man få mer gottisar och annat man gillar än vad man får i vanliga fall. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Hela du utstrålar ju "stanna-hemma-hos mig--SNÄLLA" och ändå ska dina människor rymma? Fast kanske var det så att det tänkt rymma en lång tid, men när de såg den fina bilden och din fina dikt kanske de ångrade sig och "bara" åker bort några dagar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så var det kanske? Tänk om de skulle stannat borta flera veckor annars? Då är ju två dagar inte SÅ mycket. Man får tänka positivt!

      Radera
  5. MEN Gustav då, ska dina tvåbeningar rymma igen, stackars dig, du får jama till dom att inte göra det så ofta.
    Tassen till dig kompis



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag HAR jamat, men de säger att det är några minisar de måste få se ibland. Somligt verkar man bara få finna sig i...

      Radera
  6. Ackjam, detta behov av att fly fältet, jag kan inte förstå det... Hoppas du får en någorlunda helg ändå, då får försöka mysa på egen tass och jaga solstrimmor från fönstren.
    Kul att det bor en diktare även i dig, jag gillar ju ockå att tassa ner några rimmande rader ibland :-) Fint tassat, du har verkligen talang för detta!
    Vi hörs när dina tvåbeningar är på plats igen.
    Ha det gott, min vän!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har samma intresse där, av att rimma litet. Ibland passar det bättre än jam, tycker jag. Jag är glad över att du gillar det!

      Radera