Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 11 november 2013

En hemma-helg igen!


Första helgen hemma efter min hotellvistelse. Tyvärr har vädret inte varit särskilt arbetsvänligt, men jag har försökt utnyttja stunderna av uppehåll så gott jag kunnat. Det var ganska stor oreda på Mitt Område, måste jag jama. Litet varstans hittade jag saker, som inte befunnit sig där tidigare.

Bordet, som jag gärna ligger på, till exempel, hade lagt sig upp och ner på ett helt annat ställe? Ingen mening alls att lägga sig där nu. Man kom ju upp bara någon centimeter. Och blomkrukor, som drällde både här och där. Allt måste givetvis undersökas, och den nya platsen godkännas. Dessvärre var mycket jobb helt i onödan, för sedan kom matte och flyttade på det mesta.

Igår, på söndagen, kom en stor del av mina människor för att hälsa på mig. Måste erkänna, att jag denna gång inte gav dem så mycket tid. De ville mest vara inne, men det ville inte jag. Det började äntligen bli litet bättre väder, så arbetet kallade. Men litet gos hann jag med att dela ut i alla fall! Jag tror de var rätt nöjda med besöket ändå. Allt kan ju inte hänga på mig? Matte och husse får också ta sitt ansvar.  

 

10 kommentarer:

  1. Förstår att du fått jobba hårt med att kattifiera allt igen. Men kunde inte matte flyttat på sakerna innan, istället för att sabba ditt fina jobb med kattifieringen?
    Om du måste sköta om alla besökare på egen tass, då borde du faktiskt få lite bättre betalt. En vitfisk eller två, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl bara så att jag var ivrig att jobba direkt, medan matte som vanligt var mycket latare. Den där Sirmone hade varit och hälsat på medan jag var på hotellet, och det var visst en våldsam tant?
      Två vitfiskar röstar jag för!

      Radera
  2. Det räcker väl att man är katt-vän för att skriva några rader. Jag har flera barnbarn som är allergiska
    så någon kissekatt blir det inte i det här huset.
    Jag har fått en porslinskatt i naturlig storlek, fin att titta på men inte något gosig.
    Ja du, Katten Gustav - jag tittat väl in någon mer gång och ser hur du har det.
    Ha det bra, Viola heter jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så hedrande att få besök av en grevinna! :) Fast polar låter KALLT!
      Här finns också allergiska barnbarn, men när det upptäcktes hade vi redan bott här i många år. Eftersom barnbarnen bor väldigt långt bort är de nästan aldrig här ändå. I stället åker mina människor dit ibland. När de ska komma hit nästa sommar får vi ordna annat boende i närheten.
      Och du är förstås väldigt mycket välkommen att titta in igen!

      Radera
  3. Förstår att du har mycket att stå i nu. Att återställa allt som blivit förstört och flyttat på under din hotellvistelse tar naturligtvis tid. Undra på att du inte hade så mycket tid över till ditt besök, men som du jamar, allt kan ju inte hänga på dig jämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rent märkligt hur mycket det kan hända på ett område på så kort tid? Men nu börjar det mesta bli genomgånget, och tur är det, för det verkar bli mycket blött nedfall här.
      Nä, jag tycker också att jag var ursäktad den här gången! Jag BRUKAR ju vara tillmötesgående och social de allra flesta gångerna!

      Radera
  4. Klart att du har haft tassarna fulla med området i helgen och dina människor borde vara tacksamma för att du prioriterar deras säkerhet framför nöjen. Hoppas du fick bra lön för mödan!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt de tycker det är skönt att jag är tillbaka och patrullerar runt här. De minns hur det var innan de hade en katt, med möss litet varstans. Och lön...jag kan förstås tycka att den borde varit bättre, men visst har det blivit en del extra gott i alla fall!

      Radera
  5. Här var det ingen lugn hemma-helg alls !
    Matte var på rymmen till Göteborg ena dagen och sen på söndagen så släpades jag med hem till hennes pappa och hans katt Gustav och som om inte det var nog så fick jag hjälpa matte att skura golven när vi kom hem *suck*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jamarns! Hoppas du får vila upp dig ordentligt nu när det blir vardag igen då! Trodde man skulle ta det litet lugnt på helgen? ;)

      Radera