Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 30 juni 2010

Enklaste lösningen




Jag tassar in helt aningslöst vid lunchtid för att få litet i magen. När jag svänger in runt tröskeln, ser jag, att det redan sitter någon och äter vid min matskål! Men vad nu? Jag stannar upp, och fortsätter sedan sakta och försiktigt framåt.


Ingenting får man ha ifred för fröknarna...inte ens sin privata matskål...

Klart att det är Piff som sitter där, helt struntandes i att detta faktiskt är mitt högst privata mathörn sedan nästan åtta år tillbaka. Jag sätter mig avvaktande ner en stund bakom henne, men hon visar inga tendenser till att bege sig därifrån. Funderar ett ögonblick på hur jag ska tackla situationen, och kommer fram till att det  bara finns en utväg för en hungrig katt.






8 kommentarer:

  1. Det var en genomklok lösning på matproblemet, tycker vi. Hade du försökt puffa undan Piff, hade du nog snart haft både Piff och Puff fräsande efter dig. I alla fall enligt tidigare erfarenheter. Hoppas att maten smakade lika gott ur den andra matskålen! Bra att matte noterade din geniala konflikthantering. Tycker faktiskt att du är värd några bitar kattgodis för detta. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. FINDUS, ISAK och RASMUS: Just precis, jag vet ju vad som händer, och det är inte bara fräsande minsann, utan rena påhoppen. Man får därför göra ett överslag med sig själv, och hitta den minst dåliga lösningen. Och jodå, rätt okej mat där också. Rätt likadan, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Smart lösning! Håller med Findus och gänget,hoppas verkligen att de fick belöning för din fredliga lösning på problemet. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Om inte annat, så fick jag ju bli mätt i magen! Är det lunchtid så är det! Buff, buff!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om det hör ungdomen till att bara ta för sig utan tanke på "oss med lite erfarenhet av livet". Tids nog kanske de lär sig uppfatta din dina smidiga lösningar på olika problem.

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Är nog rätt tveksam till att de ska kunna uppfatta detta, någonsin. Det verkar liksom ligga i deras natur att ta sig rättigheter. Problemet ligger nog i min oförmåga att fräsa ifrån....

    SvaraRadera
  7. Som alltid, så hittar du den mest effektiva lösningen. *imponerad* Du är inte bara klok, utan även artig också. Du förtjänar minst en tallrik vitfisk.

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Det finns de som låter påskina att jag är feg, men du har fattat, artig är vad jag är. Och vitfisk...ska genast jama detta till matte *tassar fort iväg*

    SvaraRadera