Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 13 augusti 2010

Gästnappande

Nu står gladsvansen spikrakt upp, för jag har precis sett att Snuffe är hemma igen! Jag fattar förstås att det kommer bli en del dispyter vid medicinintagande och annat mellan Snuffe och hans husse, men hemma är ändå det bästa som finns. 

Min matte och husse smet iväg på förmiddagen, och sedan har de varit borta precis hela dagen. Vi har ju fått gäster, som ska stanna några dagar. Att stuva in dem i bilen och fara iväg härifrån, tycker jag är dåligt gästutnyttjande. Här finns ju katter som behöver klappas och klias bakom öronen. En ståtlig, social, snäll och trevlig katt och två andra. Först försvinner alla människorna, och när de till slut kommer hem, är de så trötta, att de måste vila! Man kan undra vad det är för mening? 

Jag är i alla fall glad att gästerna inte har sin skällis med sig. Kommer minsann ihåg förra gången de var här, och hade med sig ett stort, svart monster som hade dålig hörsel, för han gjorde aldrig som hans husse sa åt honom. Han tuggade koppel och attackerade dörrar. Jobbig typ! 

Nu kommer det en helg igen. Jag ska fortsätta hålla tassarna för Snuffe, att han ska bli alldeles som vanligt igen snart. Och så hoppas jag att husse och matte inte rövar iväg gästerna hela dagen i morgon också, utan att jag får litet glädje av dem. För det är väl ändå mig de först och främst hälsar på? 

Önskar er alla en jätteskön helg, så tassas vi på måndag!  

6 kommentarer:

  1. Egentligen ska man ju inte nedvärdera sina människor, men man kan ju inte låta bli att undra hur det står till om du får gäster som du planerar att ta tass om på bästa sätt som vanligt, och så försvinner dina människor med dem! Vad är det då för mening med att ha gäster? Hoppas du får ha dem för dig själv i morgon i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Så underbart fyndigt du utnyttjar det jamiska språket, Gustav! Här fnissar vi för fullt. "En ståtlig, social, snäll och trevlig katt och två andra." Kan inte beskrivas bättre. Med detta som bakgrund, kan vi inte tro annat, än att gästerna kommit för din skull. Matte och husse var kanske rädda för att du skulle få alldeles för mycket uppmärksamhet om de stannade kvar på hemmaplan, så de kände sig nödgade att fly fältet ett tag för att slippa konkurrensen. Men ännu återstår ju några dagar, så din tid kommer nog. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. KATTSON: Kan inte tro annat än att matte och husse missförstått meningen med gäster. De ska förstås hålla sig i huset de gästar! Hoppas de bättrar sig till i morgon!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Sett ur den aspekten kan det ju ursäkta gästnappandet till en viss del. Men HELA DAGEN? Det var väl att ta i? Ska bli spännande att se om de bättrar sig i morgon. Tass!

    SvaraRadera
  4. Snuffe hälsar och tackar så mycket. Just nu ligger han i transporten och tar igen sig ännu mer. Vad är det jag hör om gästnappning?! Jama om pälsresande att bara stuva in gäster i bilen och dra iväg utan vidare. Jag tycker absolut att de borde stannat kvar och gosat med mer dig. Den där skällisen som du jamar om, han verkar vara en sån där piskopat eller vad det kalls. Psykopat, säger husse. Tack detsamma gubbe! *pekar tass* Hoppas att du och dina människor får en härligt helg. Vi jamas nästa vecka igen.
    Tassen.

    SvaraRadera
  5. Dålig kattetikett måste vijama. Nu när gästerna var kloka att lämna skällisen hemma så borde det vara självklart att all tid går åt till att gosa och ge godbitar åt katterna. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Hoppas att stackars Snuffe snart glömmer alla hemskheter! Ja visst är det märkligt att de inte ska kunna hålla sig hemma på plats, när det var hit de kom för att hälsa på? Matte kallar skällisen för något annat: ouppfostrad. Kanske är det samma sak? *funderar*

    DUI och DECO: Nu i kväll har jag faktiskt fått litet goskompensation, så nu känns det litet bättre. Tror de hade litet dåligt samvete. Buff, buff!

    SvaraRadera