Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 24 maj 2012

Man kan alltid hoppas


För en tid sedan skrev jag om en katt som matte absolut inte ville köra på. Katten bodde i ett hus precis vid en stor väg. När matte åkte där för några dagar sedan, såg hon, att brädan upp till fönstret var borta. Katten brukade tassa upp där och sätta sig. 

Nu kan man tänka så här: De har kommit på bättre tankar i det huset, och låter katten bara vara inomhus. Brädan behövs därför inte. Eller också kan man tänka...ja, nåt annat jag nästan inte törs tänka, varför brädan inte längre finns kvar. Det får vi aldrig veta.

Både matte och husse är bekymrade för mig också, det vet jag. De tycker att jag är alldeles för dålig på att flytta mig när de kommer med bilen. Men jag litar såklart på att de inte tänker köra på mig. Fast jag har noterat att de inte gillar när jag tassar bredvid bilen. Ibland kommer de ut och lyfter iväg mig.

Nu ska jag i alla fall stajla upp mig och åka på party. Pelle fyller femton år idag, och har världens fest på gång, har sällan sett dess like. Vi kanske ses där? 






14 kommentarer:

  1. Man kan alltid hoppas att de har flyttat...
    Vi ses hos Pelle!!!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Nä, flyttat har de inte, för det är samma gardiner och annat. Men jag hoppas att de tänkt att det är dumt att katten får vara ute. Det är vad jag hoppas.

    SvaraRadera
  3. Uschjam, hoppas att de helt enkelt bara kom på bättre tankar och har kissen inne. Jag måste jama att jag också är orolig för dig. Du måste vara försiktig nära brummisar - lova. *oroligtass*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla andra brummisar aktar jag mig för. Men MIN, den som tillhör mig och står hemma på min tomt...det är liksom en annan sak. Men jag aktar mig förstås när den kommer FÖR nära!

      Radera
  4. Fast jag tycker det är bra att matte och husse är oroliga när du är i närheten av bilen. Det finns nämligen de som inte alls tänker på att en katt kan finnas alldeles för nära och då kan väldigt tråkiga saker hända. Självklart ses vi hos Pelle sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ändå inte att de BEHÖVER vara oroliga, för jag aktar mig precis så mycket som det behövs. Och de får väl se sig för!

      Radera
  5. Klart man funderar, vi får hoppas att de har flyttat..Vi ses i kväll,Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att träffa er igen! Vilken fest det ska bli!

      Radera
  6. Tjena kompis! Läskigt att tänka på det andra alternativet. Bilar e farliga. Aktar mig noga för dem. men gillar att vara inuti så idag när matte städade sin bil så kollade jag att hon gjorde ordentligt jobb där inne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vill jag helst inte tänka på, det där andra.
      Har också varit inne i bilen några gånger, men bara som hastigast. Jag tycker att bästa användningsområdet för den är som regnskydd. Den brukar stå precis utanför trappan, så det är bara några tass-steg in därifrån. Men det är inte så viktigt, för min del kunde de gärna göra sig av med den.

      Radera
  7. Håller tassarna i kors för att det är för att dom kommit på bättre tankar som brädan är borta !
    Jag är inte ett dugg rädd för bilar eller motorcyklar så det är en av alla anledningar att jag är innekatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker som du om brädan. Hoppas att det är så.
      Jag aktar mig för alla andra bilar, det är bara vår egen som jag inte tycker är otäck. Fast det skulle jag göra, säger matte.

      Radera
  8. Måtte det vara som du jamar, att katten har fått omskola sig till innekatt. *håller tassarna* Fyjam, för bilar, som tur är finns det inga på min lilla gård, men de är otäcka nog att åka i, så jag kan tänka mig hur hemska de är att möta nos mot nos... *ryser*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha en sån gård måste vara helt perfekt! Att ha ett ställe där det inte finns något farligt. Åtminstone så länge som måsar och skator håller sig borta.

      Radera