Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 30 juli 2010

En halv seger är inte det sämsta


                                           
Åh nej...e're dags nu igen???

Gissar att många av er gjort samma upptäckt som jag, när ni tittat ut. Vet inte hur det är med er, men jag har väldigt svårt att tro att det blöta ska fortsätta mer än högst några sekunder till. Jag väljer att tolka det som att jag har en mycket optimistisk läggning. 

När dörren är öppen, och jag ser ut över den blöta bron, vill jag förstås inte sätta ner tassarna i vattnet. Men. Vad säger att det blöta inte slutat falla ner i samma ögonblick som dörren stängts? Det måste ju sluta någon gång! Den gången kan ju infalla likaväl nu som om en timme, eller hur? 

Försökte jama dessa ståndpunkter ett flertal gånger till matte, medan hon satt framför datorn. "Passa dig, Gustav, så jag inte slänger ut dig", hotade min känslokalla matte mig till slut, och hänvisade till att det faktiskt fortfarande öste ner där ute. Påstod hon, alltså, jag tror bara på det jag själv ser.

Jag minns dock med förskräckelse, att hon dessvärre en gång verkställt detta hot, så jag drog mig tillbaka. Men inte utan att visa henne med irriterade svansvift vad jag tyckte om hennes agerande. Till slut kunde vi i alla fall enas om en kompromiss. Jag tassade ut på altanen, och lade mig där i soffan. Att betrakta regnandet därifrån kändes ändå som en halv seger.

Önskar nu alla mina kompisar en mindre blöt, och fortfarande varm, helg! Vi tassas på måndag! 

6 kommentarer:

  1. Jag har redan uppfattat din synnerligen optimistiska och förlåtande läggning. Dessutom är ju din logiska slutledningsförmåga enastående. Klart att regnet kan upphöra i samma millisekund som matte stänger dörren! Men hur kan matte hota att slänga ut dig om regnet nu skulle fortsätta! Kan det vara så att matte drabbats av nåt virus när hon sitter vid datorn? Ha det bra i helgen du med!

    SvaraRadera
  2. Blöta tassar vill man ju inte ha. Det tycker man ju din matte borde förstå och därför lämna dörren vidöppen, så du själv kan kolla när det slutar. Jag minns också den gången som din matte körde ut dig i regnet. *medlidandetass*

    SvaraRadera
  3. Täta kontroller av vädret är av yttersta vikt. Borde självklart vara en kattlig rättighet! Sedan vet vi vissa kissar som gärna kontrollerar vädret utanför ALLA husets dörrar. Det är ju inget som säger, att det regnar vid bakdörren också? Förstår inte att matte inte är lika intresserad av vädret som du. Människor är märkliga ibland. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Va? Regnar det hos er, din stackare. Här är det molnigt men ännu har inget blött ramlat ner på oss. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  5. Men det är ju självklart att man måste kolla och säger man inte till så vet de ju inte att man vill ut! Du har än en gång visat vilken smart katt du är genom att komma fram till en så bra kompromiss. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Skulle inte förvåna mig om det hoppat ut virus från datorn, men jag får ju erkänna att hon faktiskt inte puttade ut mig i regnet. Att kompromissa är inte så dumt!

    SIPPO: Bästa idén alltså, varför har inte matte kommit på den? Helt genialiskt, och dessutom enkelt. Kanske blir litet kyligt inne, men jag har ju päls! Tass, tass!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Jag brukar också prova olika dörrar i vanliga fall, men just idag höll jag mig till den jag använder mest. Men det är som ni jamar, gränsen för regnet KAN ju gå mitt i huset! Tassen!

    PUMA och SIXTEN: Regnar är bara förjamet av hur det varit idag. Fast matte är glad, för hon säger att behövs massor med vatten. Jag tycker det räcker med min fontän.

    DUI och DECO: Just min åsikt också. Man vet ju aldrig hur bra minnet är hos våra människor. Ibland verkar det vara minst jamat uruselt. Buff, buff!

    SvaraRadera