Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 6 september 2010

Tur man inte är aristocat

Jag tror att husse och matte har drabbats av en kalasbakterie. Helt plötsligt ska det festas vareviga dag. Nu har jag inga större invändningar så länge som det sker på hemmaplan, förutom att kattens knäsittartid krymper rätt avsevärt. Det är liiitet svårt att sitta hos någon som bara flänger omkring.


I fredags for de ju iväg, mina människor, så jag tillbringade kvällen på egen tass. Tack och lov
fick jag vara ute, och kunde därför göra en runda på mina vanliga muskrogar. Efter att ha varit ganska dött på den fronten ett tag, börjar det nu bli litet drag igen. När jag rätt sent hörde bilen komma, var jag snabbt på plats för att hälsa välkommen. Det gjorde inget att de inte hade med sig några överblivna kräftor, jag var mätt och belåten i alla fall.

Sedan blev det lördag och söndag. Det var nu som jag började fundera på kalasbakterien, för båda dagarna blev det kalas. Lyckligtvis togs nu viss hänsyn till oss katter. Dels kom alla tvåbeningar hit för att träffa oss, och dels bjöds på riktigt smarrig mat. Vi hade fisk-provsmakning, mycket intressant. Det går till så, att man får små bitar av en massa sorter, och så tuggar man noga för att känna aromen. Om man är en aristocat tror jag man spottar ut fisken, och dricker litet vatten emellan, men det struntade jag i. Jag är ju en housecat. De får svälja.

Nu är jag bara orolig för en sak. Mörka moln tornar upp sig i horisonten. Jag menar de resväskor jag sett bäras fram. Fyller mig med onda aningar ända ut i morrhåren. 

9 kommentarer:

  1. Verkligen på tiden att även du fick lite gott att tugga på. Men det verkar ju tyvärr som om att det är en muta för framtida besvär. Var redo att packa din kattväska och fly fältet om transporten kommer fram.

    SvaraRadera
  2. Det är väl dumt att spotta ut god fisk, det vore ju helt fel!Kalas är trevligt om man får god mat och lagom uppmärksamhet. Undrar hur de tänker med reväskorna?? Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag förstod att du skulle klara av festandet på ett bra sätt. Sen är jag inte helt säker på att det blev fest hemma av hänsyn till er katter. Var det inte så att de insåg att det inte blev nån vidare fest utan er, och att de därför hade festen hemma? Och det där med att spotta ut fisk som man provsmakar, det är bara för amatörer.

    SvaraRadera
  4. Fisk-provsmakning... OJ det måste vi också ha nångång. Matte (å husse, fast han gillar inte fisk) får fixa en sån. Matte äter fisk flera gånger i veckan och då får vi alltid smaka, men hon äter bara en sort i taget, tråkmånsen.

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Funderar allvarligt på väskpackning. Hmm, undrar just åt vilket håll du bor?

    DUI och DECO: Tror att det där med utspottande är ett påfund av tvåbeningar. De hittar på så mycket tokigt!

    KATTSON: Ja, att jag inte förstod det! Klart att det var därför som festerna flyttades hit! Du är klok och förstår så mycket!

    HJULIA och alla andra: Kan varmt rekommenderas! Det är spännande att nosa runt och kolla vad man gillar bäst!

    SvaraRadera
  6. uj uj, dom där resväskorna är illavarslande måste jag jama. Det brukar innebära viss inskränkning i frihet har jag lärt mej, ibland blir det x-tra mycket ansvar som läggs över på oss katter när man får agera husvakt

    SvaraRadera
  7. Är särskilt rädd för det där sista du skrev. Jag är ju den ende som har förtroende att få längre utevistelser här. Ja, vi får väl se...

    SvaraRadera
  8. Kalasbakterien låter ändå som en relativt godartad sjukdomsalstrare, så länge som hussar och mattar håller sig på hemmaplan under sjukdomstiden. Men vad betyder resväskorna? Ska de läggas in och få behandling mot kalaseriet? Det låter lite olycksbådande i alla fall. Fiskprovning måste vara en av de bästa idéer som dina människor fått! *slickar nosen* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Jag undrar också över väskorna. De har hittills aldrig inneburit något positivt. Om det vore så väl att de skulle få antikalasbehandling. Dessvärre är jag rädd för precis det motsatta. Eller kanske funkar det så, att de behöver riktigt få kalasa av sig, och sen blir det bra? *hoppas*

    SvaraRadera