Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 3 november 2010

Hur fuskigt kan det bli??

 Nu e're min tur!


 Åååh hopp! Det gick ju bra!


 Här va're hinderbana...

 Vart tar du vägen, syrran???

Jag ser det...jag ser det!

Det hände något oerhört igår kväll! Jag hade gått och lagt mig i min fåtölj, matte borstade tänderna och allt andades lugn och ro inför natten. Tyvärr sov jag så djupt, att jag inte uppmärksammade vad som höll på att hända.

Piff hade tydligen misstrott min skicklighet som monsterfångare, och hade påbörjat en egen expedition i monsterskåpet! Denna underlättades förstås av att matte äntligen gjort en lucka där inne. Typiskt att hon skulle göra det när jag sov. Jag som tidigare på dagen varit så angelägen om att äntligen få göra upp med fulingen. Då var det fullproppat i skåpet, minsann!

Matte berättade att Piff hade varit där inne jättelänge. Till slut hade matte tagit ficklampan för att se vad Piff höll på med. Kanske var hon orolig att monstret slukat Piff? Då låg Piff och sov i lergrytan! Man tar tassen för pannan! Somna på sin post!!!!! 

Och inte ville hon jama idag om vad hon sett där inne...
 

5 kommentarer:

  1. Typiskt. Vilken förjamad otur du hade som inte fick chansen att undersöka skåpet. Men hur katten kan man somna på sin post??? Du får nog se till att förklara vissa saker för den där fröken. Snygg design du har nu förresten.

    SvaraRadera
  2. Fy, jamarns vad orättvist av matte att flytta saker efter att du varit där! Så får det faktiskt inte gå till det är ju DU som är chef! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Den där luckan gjordes vid helt fel tillfälle, när du sov. Som det var nu, blev det ju inget besegrat skåpmonster utan bara en Piff-i-gryta. Håller med övriga, bloggen blev jättefin så här. Särskilt med mattes associationer till den gamla TV-serien om den romerska kejsaren: Jag, Claudius. Det blir värdigt en aristokatt, påstår matte! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Javisst är det så typiskt som det kan bli. Och att somna där inne, om hon inte fattar såna självklara saker...hur ska jag kunna förklara *suck* Och tack för berömmet!

    DUI och DECO: Väldigt förorättad är jag! Hon kunde gott gjort en lucka till mig när jag var där. Vet inte vad hon tänker med?

    FINDUS, ISAK och RASMUS: "Piff-i-gryta", he-he, den var bra! Fast mitt problem är ju att jag inte vet säkert vad som hände där, innan hon somnade? Kanske knockade hon monstret? Får jag inte veta förrän vid nästa inspektion. Kul att ni gillar hur bloggen ser ut! Kejsar Gustav...hmm...låter stiligt!

    SvaraRadera
  5. Men vad har Piff för utbildning egentligen? Tänk om matte hade satt lergrytan på spisen utan att märka att Piff låg där *ryser*

    SvaraRadera